Turistický sektor tvořil 5 % ekonomiky království na konci loňského roku.
Ahmed Al-Khatib, ministr cestovního ruchu Saúdské Arábie, uvedl, že správní řízení a koordinace mezi ministerstvy jsou faktory, které přispívají k rychlému rozvoji turistického sektoru v království. Sektor tvořil 5 % výkonnosti ekonomiky na konci loňského roku. Jeho cílem je dosáhnout 10 % do roku 2030.
Ministr na výročním zasedání Světového ekonomického fóra 2025 v Davosu představil úspěchy, které turistický sektor v království dosahuje, a dále prezentoval zaměření na dosažení environmentálních udržitelných standardů v rámci Vize království 2030.
Al-Khatib zdůraznil význam sektoru cestování a turistiky pro podporu hospodářského růstu, ekonomické diverzifikace a pro posílení kulturního a národního propojení na globální úrovni.
Závěrem Al-Khatib potvrdil, že království v rámci Vize 2030 investuje více než 500 miliard dolarů do rozvoje nových turistických destinací a při jejich navrhování se zaměřuje na používání ekologických materiálů, jako jsou projekty Al-Ula a Rudé moře, přičemž udržitelnost je zahrnuta v každém kroku od návrhu po realizaci těchto ambiciózních projektů.
Autor: zahraniční kancelář CzechTrade Saudská Arábie.
Trumpova cla způsobila rekordní propad dovozu do USA o 20 %, což narušilo obchod a ovlivnilo vývoj HDP.
Egypt se potýká s vysokou inflací, nedostatkem deviz a celkově složitou ekonomickou situací. Přesto se zemi daří přitahovat rekordní objemy zahraničních investic, a to zejména díky obřím infrastrukturním projektům. Jedním z nich je i Nové administrativní hlavní město (New Administrative Capital, NAC), které vzniká přibližně 60 km východně od Káhiry.
Kolumbie oznámila ambiciózní plán získat až 57 miliard amerických dolarů od evropských zemí a institucí na podporu rozvoje obnovitelných zdrojů energie. Cílem je urychlit přechod země k čistým zdrojům a snížit závislost na fosilních palivech.
Slavný americký řetězec Macy’s vstupuje do nové fáze své historie. Společnost se rozhodla zaměřit na menší, modernější prodejny, které zákazníkům nabídnou komfortnější a přehlednější nakupování. Do roku 2026 plánuje otevřít desítky nových menších prodejen a zároveň zásadně modernizovat ty stávající. Cílem je posílit zákaznický zážitek, zefektivnit nabídku a lépe reagovat na aktuální nákupní zvyklosti.