Spojené arabské emiráty, Spojené království, Jordánsko, Egypt a Turecko. To jsou hlavní importéři čokolády do Saúdské Arábie.
Úřad pro zakát, daně a celní správu uvedl, že Spojené arabské emiráty, Spojené království, Jordánsko, Egypt a Turecko jsou hlavními zeměmi, ze kterých Saúdská Arábie dováží čokoládu, což přispívá k nabídce různých možností, které vyhovují očekáváním spotřebitelů.
Mezi faktory, které ovlivňují ceny, patří typ a země původu, kvalita obalu, stejně jako typ talířů používaných pro jejich podávání. Ceny místních sladkostí se pohybují mezi 30 a 150 rijály za kilogram a zahrnují různé druhy, jako jsou bonbóny s barevnými příchutěmi, toffee, sušenky a čokoláda v různých formách.
Stabilita jejich cen je dána hojností výroby a relativně nízkými náklady na výrobu. Naproti tomu ceny dovážených sladkostí, zejména těch z evropských a východních zemí, jsou vyšší. Cena kilogramu čisté nebo hořké čokolády s speciálními náplněmi dosahuje až 300 rijálů.
Autor: Zahraniční kancelář CzechTrade Saudská Arábie.
Zdroj: https://www.alarabiya.net
Trumpova cla způsobila rekordní propad dovozu do USA o 20 %, což narušilo obchod a ovlivnilo vývoj HDP.
Egypt se potýká s vysokou inflací, nedostatkem deviz a celkově složitou ekonomickou situací. Přesto se zemi daří přitahovat rekordní objemy zahraničních investic, a to zejména díky obřím infrastrukturním projektům. Jedním z nich je i Nové administrativní hlavní město (New Administrative Capital, NAC), které vzniká přibližně 60 km východně od Káhiry.
Kolumbie oznámila ambiciózní plán získat až 57 miliard amerických dolarů od evropských zemí a institucí na podporu rozvoje obnovitelných zdrojů energie. Cílem je urychlit přechod země k čistým zdrojům a snížit závislost na fosilních palivech.
Slavný americký řetězec Macy’s vstupuje do nové fáze své historie. Společnost se rozhodla zaměřit na menší, modernější prodejny, které zákazníkům nabídnou komfortnější a přehlednější nakupování. Do roku 2026 plánuje otevřít desítky nových menších prodejen a zároveň zásadně modernizovat ty stávající. Cílem je posílit zákaznický zážitek, zefektivnit nabídku a lépe reagovat na aktuální nákupní zvyklosti.