Projekt železnice v Rijádu, součást veřejné dopravní sítě města, zahrnuje šest tras a 85 stanic. Je tak klíčovým prvkem rozvoje městské infrastruktury v rámci Vize Saúdské Arábie 2030.
Král Saúdské Arábie Salman bin Abdulaziz Al Saud zahájil projekt železnice v Rijádu, který tvoří páteř Sítě veřejné dopravy v Rijádu a je klíčovým prvkem dopravní infrastruktury města.
Šest železničních tras má dálku 176 km a 85 stanic, z nichž 4 jsou hlavní.
Vysoká komise pro rozvoj města Rijád na základě studií navrhla tento projekt, tak aby veřejná doprava odpovídala specifikům městské struktury, potřebám města i udržitelnosti.
Královská komise pro město Rijád, s podporou korunního prince Muhammada bin Salmana, vybrala tři konsorcia pro realizaci projektu, která zahrnují 19 světových firem z 13 zemí. Projekt je součástí Vize Saúdské Arábie 2030 a je jedním z největších veřejných dopravních projektů na světě.
Autor: zahraniční kancelář CzechTrade Saudská Arábie
Zdroj: https://www.alarabiya.net/
Trumpova cla způsobila rekordní propad dovozu do USA o 20 %, což narušilo obchod a ovlivnilo vývoj HDP.
Egypt se potýká s vysokou inflací, nedostatkem deviz a celkově složitou ekonomickou situací. Přesto se zemi daří přitahovat rekordní objemy zahraničních investic, a to zejména díky obřím infrastrukturním projektům. Jedním z nich je i Nové administrativní hlavní město (New Administrative Capital, NAC), které vzniká přibližně 60 km východně od Káhiry.
Kolumbie oznámila ambiciózní plán získat až 57 miliard amerických dolarů od evropských zemí a institucí na podporu rozvoje obnovitelných zdrojů energie. Cílem je urychlit přechod země k čistým zdrojům a snížit závislost na fosilních palivech.
Slavný americký řetězec Macy’s vstupuje do nové fáze své historie. Společnost se rozhodla zaměřit na menší, modernější prodejny, které zákazníkům nabídnou komfortnější a přehlednější nakupování. Do roku 2026 plánuje otevřít desítky nových menších prodejen a zároveň zásadně modernizovat ty stávající. Cílem je posílit zákaznický zážitek, zefektivnit nabídku a lépe reagovat na aktuální nákupní zvyklosti.