Ministryně obrany Margarita Roblesová oznámila, že Španělsko dosáhne cíle 2 % HDP na vojenské výdaje s dostatečným předstihem, a to ještě před rokem 2029, kdy se původně plánovalo splnění závazku přijatého v rámci NATO.
Generální tajemník NATO Mark Rutte nedávno vyzval zaostávající země, včetně Španělska, aby dosáhly dvouprocentního cíle ještě před letošním summitem vedoucích představitelů, který se uskuteční koncem června v Haagu. V tomto smyslu Rutte zmínil Španělsko a Belgii jako země, které se snaží tento závazek splnit v krátké době.
Španělská vláda nyní reviduje výdaje na obranu a zvažuje zahrnout položek určené na boj proti terorismu, obrany hranic do výdajů na státní bezpečnostní síly a sbory. V případě, že budou navrhovaná kritéria při měření vojenských výdajů akceptována, mohla by země cíle dosáhnout ještě před červnovým summitem.
Španělsko vydává na obranu přibližně 1,28 % svého HDP, a to z něj činí jednu ze zemí NATO s nejnižšími výdaji na obranu. Haagský summit bude rozhodující pro stanovení nového cíle výdajů na obranu, který by se mohl pohybovat mezi 3 a 3,5 % HDP, což odráží rostoucí zájem o bezpečnost.
Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Španělsko.
Zdroj: europapress.es
Trumpova cla způsobila rekordní propad dovozu do USA o 20 %, což narušilo obchod a ovlivnilo vývoj HDP.
Egypt se potýká s vysokou inflací, nedostatkem deviz a celkově složitou ekonomickou situací. Přesto se zemi daří přitahovat rekordní objemy zahraničních investic, a to zejména díky obřím infrastrukturním projektům. Jedním z nich je i Nové administrativní hlavní město (New Administrative Capital, NAC), které vzniká přibližně 60 km východně od Káhiry.
Kolumbie oznámila ambiciózní plán získat až 57 miliard amerických dolarů od evropských zemí a institucí na podporu rozvoje obnovitelných zdrojů energie. Cílem je urychlit přechod země k čistým zdrojům a snížit závislost na fosilních palivech.
Slavný americký řetězec Macy’s vstupuje do nové fáze své historie. Společnost se rozhodla zaměřit na menší, modernější prodejny, které zákazníkům nabídnou komfortnější a přehlednější nakupování. Do roku 2026 plánuje otevřít desítky nových menších prodejen a zároveň zásadně modernizovat ty stávající. Cílem je posílit zákaznický zážitek, zefektivnit nabídku a lépe reagovat na aktuální nákupní zvyklosti.