Britská společnost Anglo Asian Mining, která se v Ázerbájdžánu zabývá těžbou zlata, stříbra a mědi, plánuje v průběhu letošního roku v měďno-molybdenovém dole Demirli v Karabachu obnovit těžbu mědi.
Právo těžby v karabašském dole Demirli získala společnost Anglo Asian Mining v roce 2024.
Společnost plánuje v letech 2025 až 2029 v Ázerbájdžánu zprovoznit další čtyři nové doly – v Zafaru, Gilaru, Kharkharu a Garadaghu a docílit tak v Ázerbájdžánu těžbu mědi v objemu 50 000 až 55 000 tun ekvivalentu mědi. Pro české firmy, zabývající se výrobou a dodávkami těžební techniky, se může jednat o zajímavou exportní příležitost.
Společnost Anglo Asian Mining se zabývá těžbou drahých kovů v smluvní oblasti Kedabek a Gosha již od r. 1997, kdy smluvně obdržela právo rozvoje šesti nalezišť. Podíl Ázerbájdžánu - 51 %, Anglo Asian Mining - 49 %.
Anglo Asian Mining v Ázerbájdžánu v současné době vlastní práva na rozvoj osmi smluvních oblastí.
Zpracoval kolektiv zahraniční kanceláře CzechTrade Ázerbájdžán.
Zdroj: https://trend.az/
Egypt se potýká s vysokou inflací, nedostatkem deviz a celkově složitou ekonomickou situací. Přesto se zemi daří přitahovat rekordní objemy zahraničních investic, a to zejména díky obřím infrastrukturním projektům. Jedním z nich je i Nové administrativní hlavní město (New Administrative Capital, NAC), které vzniká přibližně 60 km východně od Káhiry.
Kolumbie oznámila ambiciózní plán získat až 57 miliard amerických dolarů od evropských zemí a institucí na podporu rozvoje obnovitelných zdrojů energie. Cílem je urychlit přechod země k čistým zdrojům a snížit závislost na fosilních palivech.
Renault zvažuje zahájit výrobu průzkumných dronů na Ukrajině ve spolupráci se státem, což znamená posun automobilky směrem k obrannému průmyslu a podporu ukrajinské ekonomiky.
Slavný americký řetězec Macy’s vstupuje do nové fáze své historie. Společnost se rozhodla zaměřit na menší, modernější prodejny, které zákazníkům nabídnou komfortnější a přehlednější nakupování. Do roku 2026 plánuje otevřít desítky nových menších prodejen a zároveň zásadně modernizovat ty stávající. Cílem je posílit zákaznický zážitek, zefektivnit nabídku a lépe reagovat na aktuální nákupní zvyklosti.