Tbiliská radnice studuje možnosti k výstavbě 7,5kilometrové tramvajové linky z velké a rychle se rozvíjející příměstské oblasti Didi Digomi ke stanici metra Didube.
Podle návrhu bude mít trasa 11 zastávek a obsluhovat ji bude 10 tramvají. Kapacita každého tramvajového vozu má být až 300 cestujících.
V této fázi se hovoří o vyhodnocení záměru pro další rozvoj projektu, včetně geodetických prací, mezinárodního monitorování životního prostředí a analýzy přesunu cestujících.
Očekává se, že vypracování projektu potrvá šest měsíců až jeden rok a další minimálně tři roky potrvá výstavba tramvajové trati s vozovnou a veškerou potřebnou infrastrukturou.
Cenu projektu radnice zatím vypočítává, stejně tak jaké tramvajové soupravy pořídí.
Vypracoval: kolektiv pracovníků CzechTrade Gruzie
Zdroj informace: Georgia News
Zásadní změnou je, že se bude sledovat soulad s emisními normami v okamžiku prodeje vozu namísto při jeho dovozu. To má zamezit scénáři, kdy by automobilky tlačily své zásoby na dealery, aby se vyhnuly novým emisním shodám, které budou platit od 1. července 2025.
Nová belgická vláda hodlá ustoupit od plánovaného opuštění od jaderné energie a naopak plánuje spustit ambiciózní program na restart jaderného průmyslu, prodloužit životnost některých stávajících jaderných reaktorů. Zároveň bude investovat do nových jaderných technologií.
Ontarijská vláda předpokládá na letošní fiskální rok schodek desetinásobně větší oproti predikcím z podzimu 2024, zejména kvůli obchodnímu sporu se Spojenými státy americkými.
Turecko zprovoznilo nové elektrárny zaměřené převážně na obnovitelné zdroje energie. Cílem je posílit energetickou soběstačnost a snížit závislost na dovozu.