Kapacita projektu dosáhne 1,16 milionu cestujících denně.
Saúdská metropole Rijád se připravuje na zásadní změnu v oblasti dopravy po otevření projektu Rijádského vlaku, největšího v oblasti Blízkého východu, který zahrnuje nejdelší metro na světě bez řidiče.
Tento projekt, který je jedním z pilířů Vize Saúdské Arábie 2030, má snížit dopravní zácpy v Rijádu a zlepšit kvalitu života jejích obyvatel.
Celková cena projektu dosáhla 22,5 miliardy dolarů a byl poprvé oznámen v roce 2014.
Projekt bude spuštěn postupně, přičemž nejprve začne fungovat tři hlavní trasy z celkových šesti. Očekává se, že další tři trasy budou v provozu do poloviny prosince, čímž bude dokončena moderní dopravní síť.
Rijádské metro není jen o vlacích, ale zahrnuje také síť veřejných autobusů o délce 1900 kilometrů, která podporuje metro. Všechny vlaky jsou plně automatizované a bez řidiče, využívající moderní technologie pro zajištění efektivního provozu.
Projekt zahrnuje 470 vozů rozdělených do 190 souprav.
Po dokončení pokryje metro síť o délce 176 kilometrů a bude mít 85 stanic, což ji činí jednou z největších veřejných dopravních sítí na světě.
Podle dostupných údajů vlaky, které dosahují rychlosti až 80 kilometrů za hodinu, přispějí k omezení závislosti na osobních automobilech.
Rijádský vlak není jen novým dopravním prostředkem, ale i velkým krokem směrem k moderní a udržitelné městské budoucnosti, která posílí postavení Rijádu jako jednoho z předních globálních měst.
Autor: zahraniční kancelář CzechTrade Saudská Arábie
Zdroj: https://www.alarabiya.net/
Český technologický startup TopK oznámil v červenci investici ve výši 5,5 milionu dolarů. Mezi investory jsou i významné americké fondy, které podpoří další rozvoj produktu a expanzi na severoamerický trh.
Revoluční posuny v technologiích i postupech pěstitelů napomáhají zvyšování produkce a také ve větší odolnosti samotných rostlin.
Zvýšené globální napětí v obchodní politice vytváří novou příležitost pro firmy z EU. Španělsko si aktivně buduje pozici distribučního a obchodního uzlu mezi Evropou a zeměmi, jako jsou Brazílie, Mexiko, Indie a Maroko a české firmy mohou být u toho.
Téměř 85 % zdrojů Národního plánu obnovy a odolnosti (PNRR) bylo aktivováno. Znamená to, že 161 mld. eur bylo propojeno s projektem, který byl zahájen a nyní dosáhl jedné z různých fází implementace. V některých případech byly zdroje národního plánu obnovy a odolnosti podpořeny národním spolufinancováním, čímž se celková částka mobilizovaných veřejných prostředků zvýšila na 207 mld. eur. I soukromí příjemci pobídek přispěli částkou ve výši 12,5 mld. eur.