Velkoobchodní ceny byly v září celkově o 3,1 % nižší než v předchozím roce. Zdražilo však mnohé spotřební zboží.
Klesající ceny pohonných hmot v září tlačily dolů velkoobchodní ceny. V porovnání se stejným měsícem loňského roku klesly ceny o 3,1 %. Ve srovnání se srpnem došlo k poklesu o 0,7 procenta. Ve třetím čtvrtletí se ceny oproti stejnému období loňského roku snížily o jedno procento.
„Pohonné hmoty a ropné produkty jsou mnohem levnější než před rokem. Poklesy cen se zde v současné době pohybují v dvouciferných procentech,“ vysvětlil pokles generální ředitel rakouského statistického úřadu Tobias Thomas.
Ropné produkty ve srovnání se stejným měsícem loňského roku zlevnily, a to o 21,9 %. Výrazně klesly také ceny benzinu (o 16,6 %), technických chemikálií (o 13,7 %), pevných paliv (o 9,4 %) a hnojiv a agrochemických výrobků (o 7,8 %).
Vzrostly naopak ceny hodinek a šperků (o 12,6 %), použitých a zbytkových materiálů (o 12,4 %), nealkoholických nápojů (o 10,6 %), knih, novin a časopisů (o 9,6 %) a kávy, čaje, kakaa a koření (o 8,7 %).
Zpracoval tým pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Rakousko.
Zdroj: APA, diepresse
Trumpova cla způsobila rekordní propad dovozu do USA o 20 %, což narušilo obchod a ovlivnilo vývoj HDP.
Egypt se potýká s vysokou inflací, nedostatkem deviz a celkově složitou ekonomickou situací. Přesto se zemi daří přitahovat rekordní objemy zahraničních investic, a to zejména díky obřím infrastrukturním projektům. Jedním z nich je i Nové administrativní hlavní město (New Administrative Capital, NAC), které vzniká přibližně 60 km východně od Káhiry.
Kolumbie oznámila ambiciózní plán získat až 57 miliard amerických dolarů od evropských zemí a institucí na podporu rozvoje obnovitelných zdrojů energie. Cílem je urychlit přechod země k čistým zdrojům a snížit závislost na fosilních palivech.
Slavný americký řetězec Macy’s vstupuje do nové fáze své historie. Společnost se rozhodla zaměřit na menší, modernější prodejny, které zákazníkům nabídnou komfortnější a přehlednější nakupování. Do roku 2026 plánuje otevřít desítky nových menších prodejen a zároveň zásadně modernizovat ty stávající. Cílem je posílit zákaznický zážitek, zefektivnit nabídku a lépe reagovat na aktuální nákupní zvyklosti.