Nabízíme služby zahraničních zástupců CzechTrade, kteří aktivně vyhledávají exportní příležitosti, umí získat ověřené obchodní kontakty, pomohou s prezentací vašeho produktu nebo poradí s výběrem vhodného zahraničního trhu.
Kompletní nabídku Exportního poradenství najdete v sekci Naše služby nebo se neváhejte obrátit na příslušného oborového specialistu CzechTrade.
Skoro 110 milionu spotřebitelů a v současnosti téměř šestiprocentní hospodářský růst. To jsou Filipíny, jejichž ekonomika hlásí po pandemii velké oživení. I proto v Manile loni otevřela svou zahraniční kancelář proexportní agentura CzechTrade. „Velkou výhodou Filipín je především nízký průměrný věk obyvatel či velmi dobrá znalost angličtiny,“ říká ředitel této kanceláře Ondřej Puchinger.
Třináct společností z České republiky nabízí na filipínském trhu obchodní příležitosti v oblasti obchodu, rozvoje pracovních sil, vzdělávání a digitalizace s cílem expandovat v různých odvětvích, jako je IT, logistika a doprava.
Místní pobočka mezinárodní kosmetické společnosti L'Oréal představila v Laguně, městská část Metro Manila, nové distribuční centrum, které má zlepšit její dodavatelský řetězec a uspokojit rostoucí potřeby filipínského trhu.
Filipínská vláda usiluje o větší hospodářskou spolupráci s Českou republikou, a to zejména v hlavních průmyslových odvětvích, jako jsou zemědělství, zpracovatelský průmysl nebo zdravotnictví. Tamní ministerstvo obchodu a průmyslu tento politický směr uvedlo po skončení druhého zasedání společného výboru filipínských a českých obchodních představitelů, které se konalo 31. července v Manile.
Úřad pro investice (BOI) schválil v prvních šesti měsících roku projekty za téměř 1 trilionu pesos. Počet schválených investic tak od ledna do června meziročně vzrostl o 36 % z 698 miliard na 950 miliard pesos.
Filipíny jsou plné možností a potenciálu pro všechny vaše obchodní aspirace. Tato krásná země, složená z více než 7000 ostrovů, nabízí nejen úchvatné scenérie a bohatou kulturu, ale také příležitosti v různých oborech a regionech.
Obchodování na Filipínách nabízí mnoho příležitostí, ale vyžaduje důkladné porozumění místního prostředí a kultury.
Místní kultura hraje významnou roli ve všech obchodních interakcích. Filipínci jsou známí svou pohostinností, zdvořilostí a respektem vůči starším a autoritám.
Byrokracie může být občas složitá a zdlouhavá. Proces získávání povolení, licencí a registrace může trvat déle než očekáváte.
Místní partner nebo přímo naše zahraniční kancelář v Manile vám může pomoci zjednodušit administrativní procesy a usnadnit komunikaci s úřady.
Filipínský trh je velmi konkurenční a svou polohou je atraktivní pro okolní země. Především Čína, Korea a USA jsou hlavními hráči na trhu. Výrobek či služba, kterou chcete na Filipínách představit musí mít přidanou hodnotu ve svém řešení, použití a využití. Poznáním požadavků přímo na místě je doporučením, kterým se dá ušetřit mnoho času a financí. Jedná se velký trh s nejvyšším potencionálem růstu v Jihovýchodní Asii.
Průzkum trhu je základním kamenem úspěchu a je nutné ho realizovat se znalostí místních poměrů a procesů. Ač je angličtina oficiální řečí a komunikuje v ní více než 90 % obyvatel, místní přístup k obchodování je unikátní a postaven především na osobním propojení. Internet v tomto směru nenabízí jasné nebo aktuální informace.
Pro získání aktuálních informací je dobré využít služeb zahraniční kanceláře CzechTrade Filipíny v Manile, která je schopna sledovat aktuální dění prostřednictvím místních obchodních organizací a vlastního průzkumu. Pro bližší informace stačí kontaktovat naši kancelář s vašimi představami a ideálně s HS kódy produktů.
Je dobré vstupovat na trh ve spolupráci s místním distributorem či obchodním partnerem, protože místní společnosti si do svých distribučních sítí nepouštějí externí společnosti a pracují na rodinných propojeních. Rodinný podnik je na Filipínách základním kamenem obchodní společnosti.
Zahraniční kancelář vám vytvoří seznam potenciálních kontaktů a popisů potencionálních partnerů, na jejichž základě dojde k selekci preferovaných subjektů. Doporučujeme vybrat ty subjekty, které již mají zkušenosti s evropským či americkým obchodním partnerem. Výběr obchodního partnera je fundamentální částí úspěšného vstupu na trh.
Dalším krokem je oslovení vytipovaných subjektů. CzechTrade Filipíny v rámci svých služeb nabízí plnohodnotné oslovení potencionálních partnerů a provedení základní prezentace vašich výrobků a služeb. Vy pak pokračujete v dalším rozvoji komunikace. Je bezesporu nutné, abyste si následně naplánovali osobní návštěvu Filipín, kde vás podpoříme jednak při plánování, tak i během prezencí a na obchodních schůzkách na Filipínách. Připravte si stručnou, jednoduchou a výstižnou prezentaci, ve které nezapomeňte na propojení Filipín s vaším produktem. Filipínci pozitivně vnímají Pražškém Jezulátko, které zde má velký vliv.
Filipíny jsou jedním z předních světových hráčů v oblasti outsourcingu služeb a softwarového vývoje. Místní pracovníci jsou vysoce kvalifikovaní a ovládají angličtinu, což usnadňuje komunikaci. Metropole Manila je centrem IT průmyslu, s mnoha moderními kancelářskými prostory a technologickými parky.
Země má obrovský potenciál pro využití obnovitelných zdrojů energie, jako jsou solární a větrné elektrárny, díky svému slunečnímu a větrnému bohatství. Investice do energetiky a zelených technologií jsou na Filipínách velmi aktuální. Vodní elektrárny a vodní zdroje jsou v obrovském rozkvětu. Místní samosprávy podporují projekty všech velikostí a technologie jsou především ze západních zemí.
Rostoucí poptávka po kvalitní zdravotní péči a farmaceutických produktech poskytuje obrovské příležitosti pro investice v těchto oblastech. Filipíny mají schopné zdravotnické profesionály a moderní zdravotnická zařízení, která jsou aktuálně poddimenzovaná. Rostoucí populace, která si zlepšuje svou životní úroveň prahne po kvalitnějších službách.
Filipíny jsou na rozhraní jiho-východní Asie a Oceánie, což z východu znamená otevřené moře a velmi divoké počasí, které přináší monzunové deště, potopy, hurikány a podobně. Systémy záchranných složek jsou v obrovském skluzu a do systémů ochrany ve všech oblastech je silně podporován nejen filipínskou vládou, ale i mezinárodními programy.
Filipíny jsou jednou z nejkrásnějších destinací na světě, nabízející úchvatné pláže, korálové útesy, horské oblasti a kulturní památky. Tato různorodost přilákala miliony turistů ročně a turistický průmysl nabízí velký potenciál pro investice do hotelů, restaurací, zážitkových aktivit a infrastruktury.
Filipíny jsou především ostrovy. Hlavní obchodní činnost tu začíná ve velkých městech, odkud se distribuují obchodní činnosti na menší a menší ostrovy.
Na Filipínách budete mít možnost kombinovat podnikání s úchvatnými přírodními krásami a pohostinností místních obyvatel. Bez ohledu na odvětví, ve kterém působíte, zde najdete mnoho příležitostí k úspěchu a růstu.
Hlavní město Filipín, které je ekonomickým, kulturním a politickým centrem. Tvoří centrální bod pro mnoho obchodních aktivit.
Druhé největší město země je známé svým rychle rostoucím ekonomickým významem a kosmopolitní atmosférou.
Nachází se na jihu Filipín a je jedním z hlavních průmyslových a především hospodářských center. Má blízko k přístavu a je vstupní branou k různým regionům. Davao je nazýváno Zahradou Filipín.
Horská oblast známá svými krásnými scenériemi a kulturním bohatstvím původních kmenů.
Díky úchvatným plážím, jeskyním a korálovým útesům má ostrov obrovský potenciál v segmentu cestovního ruchu a přidruženým odvětvím.