Nabízíme služby zahraničních zástupců CzechTrade, kteří aktivně vyhledávají exportní příležitosti, umí získat ověřené obchodní kontakty, pomohou s prezentací vašeho produktu nebo poradí s výběrem vhodného zahraničního trhu.
Kompletní nabídku Exportního poradenství najdete v sekci Naše služby nebo se neváhejte obrátit na příslušného oborového specialistu CzechTrade.
Tradiční francouzské průmyslové obory, jako jsou letecký a automobilový průmysl, byly pandemií zásadně zasaženy. Vládní představitelé i aktéři v průmyslu se shodují na nutnosti strukturálních změn ekonomiky a tvorbě nových hodnotových řetězců, jako jsou zdravotnictví, vodíkové pohony, výroba baterií či vesmírný průmysl.
Francouzská vláda revidovala očekávaný růst HDP pro rok 2025 kvůli globálním nejistotám okolo celní politiky USA. Navzdory zpomalení ekonomiky vláda neplánuje zvyšování daní a slibuje cílenou podporu ohroženým firmám.
Francie čelí novým americkým clům, které budou mít vliv na její klíčová exportní odvětví. Prezident Emmanuel Macron po jednání s představiteli zasažených sektorů vyzval k jednotné evropské reakci.
První vodíková nákladní loď ve Francii Zulu 6 zahajuje provoz a přináší ekologickou revoluci do vodní dopravy.
Bordeaux má největší problémy s dopravou v celé Francii.
Francie patří k tradičním obchodním partnerům České republiky. Po Německu, Slovensku a Polsku je naším čtvrtým největším vývozním partnerem, respektive prvním, se kterým nemáme společnou geografickou hranici.
Rozhodujícím momentem pro náš zahraniční obchod byl vstup České republiky do Evropské unie. Za posledních pět let došlo k více než dvojnásobnému navýšení exportu do Francie (v hodnotách vývozu) a od roku 2005 máme s Francií kladnou obchodní bilanci. Francie je přitom po Německu druhou největší evropskou ekonomikou.
Ač je francouzský trh trhem nasyceným téměř ve všech směrech, mají české firmy šanci se v tvrdé konkurenci prosadit. Český průmysl má především mezi odbornou veřejností velice dobrý zvuk, zejména z důvodu kvality výroby, spolehlivosti dodávek a bezproblémové spolupráce.
Je však třeba nesázet pouze na cenu výroby, která již v mnoha případech není nižší než ceny francouzské, a zaměřit se i na další aspekty, jakými jsou například design, servis, pružnost dodávek apod.
Podrobné teritoriální informace o francouzské ekonomice, včetně aktuálních kontaktů, poptávek, tendrů a investičních příležitostí naleznete na portálu BusinessInfo.cz.