Nabízíme služby zahraničních zástupců CzechTrade, kteří aktivně vyhledávají exportní příležitosti, umí získat ověřené obchodní kontakty, pomohou s prezentací vašeho produktu nebo poradí s výběrem vhodného zahraničního trhu.
Kompletní nabídku Exportního poradenství najdete v sekci Naše služby nebo se neváhejte obrátit na příslušného oborového specialistu CzechTrade.
I v moderní historii lidstva známe příklady, kdy se státy rozhodly vybudovat úplně nové sídlo se statutem hlavního města. V poslední době můžeme zmínit například novou Káhiru. Také Indonésie se rozhodla postavit zcela nové hlavní město. A právě to přináší řadu příležitostí i pro české firmy, jimž nabízí pomocnou ruku agentura CzechTrade.
Indonésie vytvořila projekt masivní výstavby domů a bytů pro obyvatele. Projekt nabídne výrobní příležitosti i malých stavebním firmám.
Po celá desetiletí byla Čína nejrychleji rostoucí velkou ekonomikou světa, která poháněla globální růst a poskytovala významnou podporu dalším rozvíjejícím se zemím, včetně Indonésie. budoucí předpovědi vykreslují odlišný obrázek.
Indonésie se snaží řešit svízelnou dopravu nejen v největším městě Jakartě, ale i v oblastech s velkou turistickou návštěvností. To se týká ostrova Bali, který se potýká s enormním zájmem turistů a s následky husté dopravy, která omezuje obyvatele i návštěvníky. Indonésie se rozhodla investovat do zavedení autonomního rychlého tranzitního systému (ART). Systém ART je již zaváděn a provozován v novém hlavním městě Nusantara.
Indonésie si stanovila zajistit potravinovou soběstačnost pro své občany. V produkci mléka však významně zaostává za poptávkou. Řešením se jeví výstavba obří farmy, která by zajistila dostatek mléka pro trh. K tomu bude zapotřebí dovoz dojných krav.
Indonésie v posledních letech dosahuje zajímavých temp růstu, je politicky stabilní a ekonomicky patří mezi největší země Jihovýchodní Asie.
Motorem tohoto boomu je obrovská vnitřní spotřeba a export přírodních zdrojů. Indonésie představuje díky svému počtu obyvatelstva (téměř 240 mil.) obrovský potencionální trh.
V současné době dochází k prudkému nárůstu střední třídy (15 % obyvatelstva), která si může dovolit koupit široké spektrum produktů začínající od výrobků běžné denní spotřeby, přes luxusní produkty až po nákup letadel.
Většina obyvatel vyznává islám, ale jedná se o republiku, s fungujícím parlamentem v čele s voleným prezidentem.
Indonésie se zařadila mezi jednu ze zemí skupiny G20 a je druhou nejrychleji se rozvíjející asijskou zemí. Indonésie je dlouholetým členem WTO a jedním z nejaktivnějších a nejsilnějších členů ASEAN. Indonéská ekonomika v posledních letech dosahuje 6% meziročního nárůstu HDP, což je výsledkem zvyšující se domácí spotřeby, exportem a růstem domácích a zahraničních investic.
V žebříčku konkurenceschopnosti zemí, který sestavuje Světové ekonomické fórum (WDF) se Indonésie drží na 38. místě.
Vývozy českých výrobků do Indonésie mají dlouholetou tradici. Indonéská vláda, ale i soukromý sektor, se v posledních letech snaží modernizovat zastaralou výrobní základnu zaváděním nových technologií. Státní sektor si stále udržuje silný vliv v odvětvích jako je infrastruktura, energetika, cukrovarnictví. Je kladen důraz na rozvoj odvětví zpracovatelského průmyslu, díky významné surovinové základně. V poslední době se investice zaměřují i do posilování ochrany životního prostředí. Tyto pozitivní trendy jsou posilovány přílivem zahraničního kapitálu a zájmem mezinárodních bankovních institucí o financování projektů.
Podrobné teritoriální informace o indonéské ekonomice, včetně aktuálních kontaktů, poptávek, tendrů a investičních příležitostí naleznete na portálu BusinessInfo.cz.
Časové pásmo
Indonésie svou rozlohou zasahuje do 2 časových zón GMT +7 a +8 hod.
Zahraniční kancelář CzechTrade ve městě Jakarta náleží do pásma GMT +7 hod.