Indonésie se snaží řešit svízelnou dopravu nejen v největším městě Jakartě, ale i v oblastech s velkou turistickou návštěvností. To se týká ostrova Bali, který se potýká s enormním zájmem turistů a s následky husté dopravy, která omezuje obyvatele i návštěvníky. Indonésie se rozhodla investovat do zavedení autonomního rychlého tranzitního systému (ART). Systém ART je již zaváděn a provozován v novém hlavním městě Nusantara.
Indonéská vláda představila plány na zavedení autonomního rychlého tranzitního systému (ART) na ostrově Bali. Tento dopravní prostředek bude nasazen v přetížené oblasti Kuta, aby výrazně snížil počet vozidel na silnicích a částečně tak zlepšil plynulost dopravy v jednom z nejoblíbenějších turistických cílů světa.
Systém ART kombinuje prvky tramvaje a autobusu. Jde o autonomní systém veřejné dopravy, jež využívá sensory a gumová kola, což umožňuje provoz tohoto dopravního prostředku bez kolejí.
Systém vyvíjí společnost CRRC, která připravuje podobný systém pro budoucí hlavní město Indonésie Nusantaru. Vláda již zakoupila první tři jednotky za přibližně 312 milionů korun a testovací provoz bude pokračovat až do konce října.
Dopravní situace na Bali je problematická již od znovuotevření této destinace po pandemii COVID-19. Úzké silnice jsou přeplněné miliony turistů a neustále rostoucím počtem místních vozidel.
Statistiky ukazují, že počet vozidel na ostrově v roce 2023 dosáhl 5 milionů, což potvrzuje pokračující trend 5 % meziročního nárůstu od roku 2021. Tento nárůst pohání omezená infrastruktura veřejné dopravy, jež nutí většinu turistů a místních obyvatel k využití soukromé dopravy.
Kromě zavedení ART plánuje vláda vybudovat i lehkou železniční dopravu (LRT), která bude první železniční dopravou na ostrově. Plánované LRT propojí klíčové turistické destinace, včetně letiště Ngurah Rai a lokací Seminyak, Nusa Dua a Ubud.
Projekt vybudování LRT bude probíhat ve čtyřech fázích s odhadovanými náklady 450 miliard korun. Zahraniční turisté si budou moci zakoupit týdenní jízdenku za 800 až 900 korun, což by mělo turisty vyjít levněji než týdenní využívání místních taxi služeb. I na tomto projektu by se měla účastnit čínská společnost CRRC, která má již zkušenosti s výstavbou vysokorychlostní železnice Jakarta-Bandung.
V případě zájmu o další informace ohledně možností exportu v oblasti dopravní infrastruktury v Indonésii kontaktujte naši zahraniční kancelář, rádi vám poskytneme aktuální informace o exportních příležitostech a pomoc s orientací na indonéském trhu.
Zdroj: www.jakartapost.com
Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Indonésie.
Peru prochází rozsáhlou digitální transformací pod hlavičkou Národního programu pro telekomunikace (Pronatel), který spadá pod peruánské Ministerstvo dopravy a komunikací. Tento strategický program cílí na překonání digitální propasti a zajištění přístupu k vysokorychlostnímu internetu i v odlehlých oblastech země.
Švédská vláda oficiálně schválila zahájení výstavby nové železniční tratě North Bothnia Line (Norrbotniabanan) mezi městy Dåva a Skellefteå. Jedná se o strategicky významný infrastrukturní projekt, který má zlepšit dopravní propojení severního Švédska a zároveň podpořit přechod na udržitelnější formy dopravy.
Na Letišti Václava Havla Praha zahájila provoz nová nákladní linka. Zboží mezi Prahou a čínským městem Čcheng-tu nově přepravuje letecká společnost Central Airlines.
Zásadní změnou je, že se bude sledovat soulad s emisními normami v okamžiku prodeje vozu namísto při jeho dovozu. To má zamezit scénáři, kdy by automobilky tlačily své zásoby na dealery, aby se vyhnuly novým emisním shodám, které budou platit od 1. července 2025.