Zahraniční kancelář CzechTrade
Thajsko

Nabízíme služby zahraničních zástupců CzechTrade, kteří aktivně vyhledávají exportní příležitosti, umí získat ověřené obchodní kontakty, pomohou s prezentací vašeho produktu nebo poradí s výběrem vhodného zahraničního trhu. Kompletní nabídku Exportního poradenství najdete v sekci Naše služby nebo se neváhejte obrátit na příslušného oborového specialistu CzechTrade

Kontakty

Mgr. Ing. Slowik Petr, MBA

CzechTrade Thajsko

Mgr. Ing. Petr Slowik, MBA ředitel zahraniční kanceláře
Embassy of the Czech Republic, 71/6 Ruam Rudee Soi2, Ploenchit Rd, Lumpini, Pathumwan
10330, Bangkok
Kingdom of Thailand
www.czechtrade-thailand.com

Nejbližší akce z teritoria

Aktuality z teritoria

Rady pro exportéry do Thajska

Informace o Thajsku

Thajsko je s téměř 70 mil. obyvatel čtvrtou nejlidnatější zemí uskupení zemí ASEAN a po Indonésii disponuje druhým největším HDP, který je přibližně dvakrát tak velký jako hrubý domácí produkt České republiky. Nejvýznamnějším odvětvím je se 36% podílem na HDP průmysl a Thajsko se tak řadí mezi nejprůmyslovější země, obdobně jako Česká republika.

Většina průmyslu se nachází v centrálním Thajsku, kde je také soustředěna největší domácí kupní síla a kde se nacházejí i významné exportní přístavy. Aglomerace hlavního města Bangkoku a přilehlých provincií je s 11 mil. obyvatel obchodním, finančním i kulturním centrem sub-regionu širšího Mekongu zahrnujícího Laos, Kambodžu, Myanmar, Vietnam a jižní Čínu. Strategická poloha v centru Indicko-pacifického regionu v kombinaci se stabilním makroekonomickým prostředím a kvalifikovanou pracovní silou dělají z Thajska ideální lokalitu pro zahraniční investice. Vytvoření společného trhu v rámci ASEAN Economic Community (AEC) v roce 2015 dále usnadňuje přístup thajských firem na trhy nejrychleji rostoucího regionu se 650 mil. potenciálních zákazníků.

Po pěti letech vlády vojenské junty proběhly v roce 2019 volby do parlamentu a následně byla jmenována nová vláda v čele s bývalým šéfem junty Prayut Chan-o-cha. Vláda pokračuje v ekonomické politice nastolené vojenskou juntou, mezi jejíž pilíře patří vytvoření nové hospodářské zóny tzv. Východního ekonomického koridoru, kam se snaží přilákat investory do 11 preferovaných odvětví: automobilová výroba nové generace, chytrá elektronika, turistika pro bohaté, zdravotní a lázeňská turistika, zemědělství a biotechnologie, potravinářství, robotika pro průmysl, logistika a letecký průmysl, biopaliva a biochemie, digitální ekonomika, zdravotnické služby a obranný průmysl. Zároveň vláda podporuje masivní investice do dopravní infrastruktury, zejména městské kolejové veřejné dopravy a železnic. Velkým tématem se stal průmysl 4.0, s jehož pomocí se Thajsko snaží zvýšit svojí mezinárodní konkurenceschopnost.

Podrobné teritoriální informace o thajské ekonomice, včetně aktuálních kontaktů, poptávek, tendrů a investičních příležitostí naleznete na portálu BusinessInfo.cz.

Časové pásmo
GMT +7 hodin

Desatero pro obchodování

  1. Vyberte si dobře místního partnera
    Bez kvalitního místního partnera se obvykle zahraniční firma na thajském trhu neprosadí. Díky jeho znalostem trhu, kontaktům a zkušenostem s celními procesy či skladováním získáte důvěru od zákazníků. Bez místních kontaktů se jen obtížně dostanete se k rozhodujícím osobám.

  2. Respektujte zvyklosti
    Neočekávejte hned po první schůzce rychlé rozhodnutí, neboť Thajci potřebují čas vše si pečlivě zvážit. Pokud váš partner nereaguje na e-mail nebo nabídku, respektujte jeho ticho a neurgujte jej. Při jednáních je klíčové, abyste partnera nedostali do situace, kdy by mohl být veřejně konfrontován či ponížen, což by pro něj mohlo znamenat ztrátu prestiže.   

  3. Buďte dochvilní a mějte úctu k autoritám
    Dochvilnost je důležitá, ale neočekávejte ji vždy od thajských partnerů. Při plánování schůzek je vhodné zvolit čas mezi 10:00 a 16:00, pozor na státní svátky. Vztahy jsou v Thajsku formovány společenským postavením, věkem a prestiží. Při setkání buďte připraveni na protokol, který určuje společenská hierarchie, a respektujte starší osoby a autority.

  4. Pečlivě zvolte oblečení
    Při prvním setkání zvolte formální oblečení, i když kravata není vždy nutná. Muži si mohou vzít oblek bez kravaty, zatímco ženy by měly dbát na zahalení ramen. Vzhled je velmi důležitý, neboť dobrý zevnějšek signalizuje respekt a profesionalitu.

  5. Budujte osobní důvěru v obchodních vztazích
    Thajcům velmi záleží na vzájemné důvěře, kterou si budují pomalu a postupně. Také v obchodě jsou osobní vztahy jsou klíčem k dlouhodobé spolupráci.

  6. Vztah prohlubujte u společného jídla
    Thajci milují jídlo. Pozvání na večeři do kvalitní restaurace je u nich běžné a velmi jej ocení. Při konverzaci se vyhněte tématům o politice, královské rodině, náboženství či sociální problematice. Decentní a pečlivě zabalené dárky jsou vítány.

  7. Využijte služeb od místního právníka
    Thajský právní systém se liší od západního práva, proto velmi doporučujeme spolupracovat s místními právníky. Zahraniční investoři musí mít na paměti, že nemohou vlastnit většinový podíl v thajských firmách, což znamená zajistit si spolehlivé místní partnery.

  8. Komunikujte po telefonu i přes elektronické aplikace
    Thajci si pro obchodní komunikaci oblíbili aplikaci LINE, i když klasické e-maily zůstávají běžným nástrojem pro formální komunikaci. Vyvarujte se neohlášeným voláním a dbejte na vhodné načasování telefonátu.

  9. Pozorně naslouchejte tomu, co nebylo řečeno
    Thajci málokdy vyjádří nesouhlas přímo, naopak z drobných náznaků si vyvoďte správnou odpověď. Odpověď „možná“ nebo „uvidíme“ může znamenat odmítnutí, proto je důležité číst mezi řádky a vnímat i jemné náznaky.

  10. Ubytujte se nejlépe v centru města
    Při cestě do Thajska je vhodné zvolit ubytování přímo v centru Bangkoku, ideálně blízko stanic metra nebo nadzemní dráhy (BTS). Taxislužba je většinou spolehlivá, nicméně je pohodlnější rezervovat si taxi přes aplikaci, navíc se vyhnete mnohdy přemrštěným cenám a nedorozuměním.

Perspektivní obory

  • Digitální ekonomika a ICT
  • Zdravotnické technologie
  • Automobilový průmysl, především elektro-mobilita
  • Biotechnologie
  • Elektrotechnický průmysl
  • Energetika, zejména obnovitelné zdroje
  • Letecký průmysl
  • Obranný průmysl
  • Potravinářství
  • Robotika pro průmysl
  • Smart City
  • Strojírenství
  • Vodní hospodářství
  • Zařízení pro chemický a petrochemický průmysl

Videa

Reference

  • ADUCID s.r.o

    „Součinnost s CzechTrade nám umožnila získat a otevřít vztahy s integračními partnery a s klíčovými osobnostmi v řadě zemí. Vynikající spolupráce probíhá v Thajsku. Kancelář CzechTrade a konkrétně pan Jan Lembas dokázal otevřít jednání s partnery, kteří rozhodují o systémech v oboru digitálních služeb. Významné je pro nás detailní informování o zvyklostech a způsobu jednání v Thajsku. Thajsko vnímáme jako bránu pro vstup na trh ASEAN."

    Josef Sikyta

    www.aducid.com

  • TEDOM a.s.

    „Díky dlouhodobé spolupráci s pobočkou CzechTrade v Bangkoku se naší firmě daří prohlubovat znalosti trhu, poznávat jeho specifika a v neposlední řadě navazovat přímé obchodní kontakty. Zejména díky profesionalitě ředitele kanceláře Jana Lembase jsme blízko participací na několika environmentálních projektech."

    Petr Doležal

    Regional Sales Director

    www.tedom.eu