Nabízíme služby zahraničních zástupců CzechTrade, kteří aktivně vyhledávají exportní příležitosti, umí získat ověřené obchodní kontakty, pomohou s prezentací vašeho produktu nebo poradí s výběrem vhodného zahraničního trhu. Kompletní nabídku Exportního poradenství najdete v sekci Naše služby nebo se neváhejte obrátit na příslušného oborového specialistu CzechTrade.
Spotřeba v Thajsku zůstala silná. Je podporovaná vyšší zaměstnaností a důvěrou spotřebitelů. Výjimkou jsou výdaje na služby, které ovlivnil nižší počet turistů.
Výkonný ředitel Rawit Hanutsaha společnsoti Srichand oznámil ambiciózní plány pro mezinárodní růst, a to zejména v Indonésii. Srichand již má produkty dostupné ve více než 2000 lékárnách v Pekingu, Laosu a Japonsku. Hanutsaha je přesvědčen, že pokud si značka získá uznání v Japonsku, rozšíření do dalších zemí by nemělo být tak náročné. V současné době však export tvoří pouze 5 % celkového prodeje společnosti Srichand.
Thajsko chce s GCC upevnit obchodní a investiční vztahy. Premiér Srettha Thavisin nedávno zakončil svou návštěvu v Saúdské Arábii, kde se účastnil summitu ASEAN-GCC.
Lazada Thailand nastavila pro konkurenci laťku vysoko. Investovala do moderního třídicího zařízení, což je její největší projekt v jihovýchodní Asii. Tento krok předchází očekávanému rozvoji trhu s elektronickým obchodem, který by měl do roku 2025 dosáhnout hodnoty 32 miliard dolarů.
Informace o Thajsku
Thajsko je s téměř 70 mil. obyvatel čtvrtou nejlidnatější zemí uskupení zemí ASEAN a po Indonésii disponuje druhým největším HDP, který je přibližně dvakrát tak velký jako hrubý domácí produkt České republiky. Nejvýznamnějším odvětvím je se 36% podílem na HDP průmysl a Thajsko se tak řadí mezi nejprůmyslovější země, obdobně jako Česká republika.
Většina průmyslu se nachází v centrálním Thajsku, kde je také soustředěna největší domácí kupní síla a kde se nacházejí i významné exportní přístavy. Aglomerace hlavního města Bangkoku a přilehlých provincií je s 11 mil. obyvatel obchodním, finančním i kulturním centrem sub-regionu širšího Mekongu zahrnujícího Laos, Kambodžu, Myanmar, Vietnam a jižní Čínu. Strategická poloha v centru Indicko-pacifického regionu v kombinaci se stabilním makroekonomickým prostředím a kvalifikovanou pracovní silou dělají z Thajska ideální lokalitu pro zahraniční investice. Vytvoření společného trhu v rámci ASEAN Economic Community (AEC) v roce 2015 dále usnadňuje přístup thajských firem na trhy nejrychleji rostoucího regionu se 650 mil. potenciálních zákazníků.
Po pěti letech vlády vojenské junty proběhly v roce 2019 volby do parlamentu a následně byla jmenována nová vláda v čele s bývalým šéfem junty Prayut Chan-o-cha. Vláda pokračuje v ekonomické politice nastolené vojenskou juntou, mezi jejíž pilíře patří vytvoření nové hospodářské zóny tzv. Východního ekonomického koridoru, kam se snaží přilákat investory do 11 preferovaných odvětví: automobilová výroba nové generace, chytrá elektronika, turistika pro bohaté, zdravotní a lázeňská turistika, zemědělství a biotechnologie, potravinářství, robotika pro průmysl, logistika a letecký průmysl, biopaliva a biochemie, digitální ekonomika, zdravotnické služby a obranný průmysl. Zároveň vláda podporuje masivní investice do dopravní infrastruktury, zejména městské kolejové veřejné dopravy a železnic. Velkým tématem se stal průmysl 4.0, s jehož pomocí se Thajsko snaží zvýšit svojí mezinárodní konkurenceschopnost.
Podrobné teritoriální informace o thajské ekonomice, včetně aktuálních kontaktů, poptávek, tendrů a investičních příležitostí naleznete na portálu BusinessInfo.cz.
Časové pásmo
GMT +7 hodin
Aktuální v době pandemie COVID-19
Další perspektivní obory
„Díky dlouhodobé spolupráci s pobočkou CzechTrade v Bangkoku se naší firmě daří prohlubovat znalosti trhu, poznávat jeho specifika a v neposlední řadě navazovat přímé obchodní kontakty. Zejména díky profesionalitě ředitele kanceláře Jana Lembase jsme blízko participací na několika environmentálních projektech."
Petr Doležal
Regional Sales Director
„Součinnost s CzechTrade nám umožnila získat a otevřít vztahy s integračními partnery a s klíčovými osobnostmi v řadě zemí. Vynikající spolupráce probíhá v Thajsku. Kancelář CzechTrade a konkrétně pan Jan Lembas dokázal otevřít jednání s partnery, kteří rozhodují o systémech v oboru digitálních služeb. Významné je pro nás detailní informování o zvyklostech a způsobu jednání v Thajsku. Thajsko vnímáme jako bránu pro vstup na trh ASEAN."
Josef Sikyta