Zahraniční kancelář CzechTrade
Thajsko

Nabízíme služby zahraničních zástupců CzechTrade, kteří aktivně vyhledávají exportní příležitosti, umí získat ověřené obchodní kontakty, pomohou s prezentací vašeho produktu nebo poradí s výběrem vhodného zahraničního trhu. Kompletní nabídku Exportního poradenství najdete v sekci Naše služby nebo se neváhejte obrátit na příslušného oborového specialistu CzechTrade

Kontakty

Mgr. Ing. Slowik Petr, MBA

CzechTrade Thajsko

Mgr. Ing. Petr Slowik, MBA ředitel zahraniční kanceláře
Embassy of the Czech Republic, 71/6 Ruam Rudee Soi2, Ploenchit Rd, Lumpini, Pathumwan
10330, Bangkok
Kingdom of Thailand
www.czechtrade-thailand.com

Nejbližší akce z teritoria

Aktuality z teritoria

Jak Vám můžeme pomoci?

Informace o Thajsku

Thajsko je s téměř 70 mil. obyvatel čtvrtou nejlidnatější zemí uskupení zemí ASEAN a po Indonésii disponuje druhým největším HDP, který je přibližně dvakrát tak velký jako hrubý domácí produkt České republiky. Nejvýznamnějším odvětvím je se 36% podílem na HDP průmysl a Thajsko se tak řadí mezi nejprůmyslovější země, obdobně jako Česká republika.

Většina průmyslu se nachází v centrálním Thajsku, kde je také soustředěna největší domácí kupní síla a kde se nacházejí i významné exportní přístavy. Aglomerace hlavního města Bangkoku a přilehlých provincií je s 11 mil. obyvatel obchodním, finančním i kulturním centrem sub-regionu širšího Mekongu zahrnujícího Laos, Kambodžu, Myanmar, Vietnam a jižní Čínu. Strategická poloha v centru Indicko-pacifického regionu v kombinaci se stabilním makroekonomickým prostředím a kvalifikovanou pracovní silou dělají z Thajska ideální lokalitu pro zahraniční investice. Vytvoření společného trhu v rámci ASEAN Economic Community (AEC) v roce 2015 dále usnadňuje přístup thajských firem na trhy nejrychleji rostoucího regionu se 650 mil. potenciálních zákazníků.

Po pěti letech vlády vojenské junty proběhly v roce 2019 volby do parlamentu a následně byla jmenována nová vláda v čele s bývalým šéfem junty Prayut Chan-o-cha. Vláda pokračuje v ekonomické politice nastolené vojenskou juntou, mezi jejíž pilíře patří vytvoření nové hospodářské zóny tzv. Východního ekonomického koridoru, kam se snaží přilákat investory do 11 preferovaných odvětví: automobilová výroba nové generace, chytrá elektronika, turistika pro bohaté, zdravotní a lázeňská turistika, zemědělství a biotechnologie, potravinářství, robotika pro průmysl, logistika a letecký průmysl, biopaliva a biochemie, digitální ekonomika, zdravotnické služby a obranný průmysl. Zároveň vláda podporuje masivní investice do dopravní infrastruktury, zejména městské kolejové veřejné dopravy a železnic. Velkým tématem se stal průmysl 4.0, s jehož pomocí se Thajsko snaží zvýšit svojí mezinárodní konkurenceschopnost.

Podrobné teritoriální informace o thajské ekonomice, včetně aktuálních kontaktů, poptávek, tendrů a investičních příležitostí naleznete na portálu BusinessInfo.cz.

Časové pásmo
GMT +7 hodin

Desatero pro obchodování

  1. V Thajsku má vše svůj čas
    Neočekávejte podepsání obchodního kontraktu při prvním jednání. Thajci vyžadují dostatek času na důkladné zvážení nabídky.
  2. Thajci považují za nejdůležitější souhlas a soulad
    Nikdy nevystavujte svého partnera konfrontaci nebo mu veřejně nedokazujte, že se mýlí. Diplomatické svedení viny na nepříznivé okolnosti a pomoc při zachování tváře bývá náležitě oceněno.
  3. Všechny vztahy jsou určované společenským postavením, které vyplývá z věku, majetku, prestiže a osobního či politického statusu
    Protokol určovaný společenskou hierarchií ovládá téměř každý aspekt chování Thajců v rodinách, úředních organizacích, školách i vládě.
  4. Thajci velmi dbají na svůj zevnějšek a stejně hodnotí i své partnery
    Nezbytností je oblek s kravatou pro muže a střízlivý oděv zakrývající ramena pro ženy. Nejrůznější doplňky (šperky, hodinky, spony a zlato obecně) jsou rovněž vhodné.
  5. Dochvilnost nade vše
    Na schůzku přijďte včas, byť to díky dopravním zácpám nemusí být jednoduché. Na druhou stranu vás nesmí překvapit, musíte-li čekat na své thajské partnery.
  6. Thajského obchodního partnera nejlépe získáte přes osobní vazby
    Vzájemná osobní důvěra je pro Thajce velice důležitá. A naopak, důvěryhodný thajský partner je nezbytný pro jakoukoli zahraniční firmu s ambicemi na trhu.
  7. Vhodným počátkem kontaktů je pozvání na večeři do kvalitní restaurace
    K zakázaným tématům konverzace patří jakákoli kritika Thajska, krále a jeho rodiny, náboženství či prostituce. Účet zásadně platí hostitel a pouze jedna osoba. Dárky jsou velmi kladně přijímané, musí však být pečlivě zabalené.
  8. Thajsko má zcela specifický právní systém, který jen vzdáleně připomíná právo západní
    Proto je třeba se spolehnout na služby místních právníků.
  9. Před vstupem do soukromého domu si nezapomeňte zout bot
    Nikdy na nikoho a na něco neukazujte nohou a není slušné sedět s překříženýma nohama před starší osobou. Dále se nedotýkejte hlavy, neboť ta je v buddhismu považovaná za sídlo duše. Neslušné je ukazovat na někoho prstem a upřeně „zírat“ do tváře.
  10. Důležité je pozorné naslouchání tomu, co nebylo řečeno
    Jinými slovy, z drobných náznaků si vyvodit správnou odpověď. Thajci málokdy něco přímo odmítnou, spíše naznačují a krouží kolem skutečného problému.

Doporučení Vstupu Včetně oslovovacího Dopisu a Vhodných služeb

Doporučení pro vstup na thajský trh za současné situace a aktuální zpravodajství

  1. Příprava na vstup na thajský trh
    Thajský trh je vysoce konkurenční a protekcionistický, vstup na něj je dlouhodobou záležitostí. Neexistuje jeden univerzální návod, jak vstoupit na trh, každý výrobek či služba vyžaduje individuální strategii, kterou je v současné době nutné rovněž přizpůsobit stávající situaci, kdy vládní opatření na potlačení pandemie COVID-19 mají drastické dopady na celou thajskou ekonomiku s výjimkou několika málo odvětví, jakými jsou například digitální ekonomika a zdravotnictví. Oživení řady průmyslových odvětví tvrdě zasažených následky boje s pandemií může trvat i několik let. Tento stav by však neměl potenciální zájemce odrazovat, neboť období hospodářského poklesu je možné využít k důkladné přípravě vstupu na trh.
  2. Podpora zahraniční kanceláře CzechTrade
    Zahraniční kancelář CzechTrade Bangkok se specializuje na přípravu a implementaci komplexních strategií vstupu na thajský trh, vždy šitých na míru konkrétnímu klientovi, včetně jejich implementace. 
  3. Průzkum trhu
    Základem strategie pro vstup na thajský trh je podrobná analýza daného tržního segmentu a konkurenčního prostředí. Jeho součástí je i analýza dovozních a vývozních statistik pro rozhodnutí, zda je Thajsko čistým dovozcem nebo vývozcem daného produktu nebo skupiny produktů. V některých případech však HS kódy zahrnují širší portfolio výrobků a jejich analýza má omezenou vypovídací schopnost. Pro řadu odvětví je klíčový právní a regulační rámec pro podnikání v daném oboru, včetně požadavků na případnou místní certifikaci. Naše kancelář provádí analytické práce formou kombinace výzkumu od stolu a v případě potřeby i osobních jednání k ověření veřejně dostupných údajů.
  4. Navazování osobních kontaktů
    Rozhodující pro podnikání v Thajsku je navázání osobních kontaktů s potenciálními obchodními partnery a získání jejich důvěry. Thajci jsou obecně velmi opatrní a bez osobní znalosti obchodních partnerů do rozvoje obchodu neinvestují.
    ZK Bangkok vám může pomoci v identifikování vhodných obchodních partnerů a navázání osobních vztahů v době, kdy není možné zatím do Thajska cestovat. Rovněž jsme schopni vést úvodní jednání s potenciálními thajskými partnery z pověření českých firem.

 

Perspektivní obory

  • Digitální ekonomika a ICT
  • Zdravotnické technologie
  • Automobilový průmysl, především elektro-mobilita
  • Biotechnologie
  • Elektrotechnický průmysl
  • Energetika, zejména obnovitelné zdroje
  • Letecký průmysl
  • Obranný průmysl
  • Potravinářství
  • Robotika pro průmysl
  • Smart City
  • Strojírenství
  • Vodní hospodářství
  • Zařízení pro chemický a petrochemický průmysl

Reference

  • TEDOM a.s.

    „Díky dlouhodobé spolupráci s pobočkou CzechTrade v Bangkoku se naší firmě daří prohlubovat znalosti trhu, poznávat jeho specifika a v neposlední řadě navazovat přímé obchodní kontakty. Zejména díky profesionalitě ředitele kanceláře Jana Lembase jsme blízko participací na několika environmentálních projektech."

    Petr Doležal

    Regional Sales Director

    www.tedom.eu

  • ADUCID s.r.o

    „Součinnost s CzechTrade nám umožnila získat a otevřít vztahy s integračními partnery a s klíčovými osobnostmi v řadě zemí. Vynikající spolupráce probíhá v Thajsku. Kancelář CzechTrade a konkrétně pan Jan Lembas dokázal otevřít jednání s partnery, kteří rozhodují o systémech v oboru digitálních služeb. Významné je pro nás detailní informování o zvyklostech a způsobu jednání v Thajsku. Thajsko vnímáme jako bránu pro vstup na trh ASEAN."

    Josef Sikyta

    www.aducid.com