Společnost rozšíří svou rafinerii katodové mědi a postaví dva nové fotovoltaické parky. Aurubis Bulgaria, součást německého Aurubis, plánuje do roku 2027 nové investice ve výši 800 milionů lev.
Dne 25. dubna byla zahájena výstavba závodu u Pirdopu a Zlatitsa pro rozšíření rafinérie katodové mědi a výstavbu nových fotovoltaických parků. Kapacita výroby katody (rafinované) mědi se zvýší z 230 000 na 340 000 tun ročně. Rafinovaná měď je klíčovým materiálem pro energetickou transformaci, konektivitu a digitalizaci a je hlavním vývozním artiklem Bulharska.
Rovněž byla zahájena výstavba dvou nových fotovoltaických parků Auribis-2 a Auribis-3. S přidáním čtvrtého v příštím roce dosáhne kapacita zelené energie společnosti 41 MWp.
Projekty jsou součástí dosud největšího investičního programu Aurubis pro Bulharsko. Součástí čtyřletého programu je také výměna energeticky náročných jednotek za energeticky efektivní, modernizace hlavní výroby v roce 2025, procesy čištění vody a zpracování strusky.
Společnosti Aurubis také tímto krokem plní svou dlouhodobou strategii dosáhnout do roku 2050 uhlíkové neutrality a zajistit udržitelnou výrobu materiálů klíčových pro evropské hospodářství.
Aurubis Bulgaria je největší společností v zemi se strukturálním významem pro ekonomiku.
Zpracoval: Kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Bulharsko.
Zdroj: httpe://www.economy.bg
ELEC Expo 2025 v Maroku představuje historicky největší příležitost pro české firmy k prezentaci a expanzi na africké trhy v elektrotechnice a obnovitelných zdrojích.
Tato iniciativa zapojením nových technologií dále posílí pozici Kanady ve světě jako jednoho z lídrů ve výrobě baterií.
Peru prochází rozsáhlou digitální transformací pod hlavičkou Národního programu pro telekomunikace (Pronatel), který spadá pod peruánské Ministerstvo dopravy a komunikací. Tento strategický program cílí na překonání digitální propasti a zajištění přístupu k vysokorychlostnímu internetu i v odlehlých oblastech země.
Švédská vláda oficiálně schválila zahájení výstavby nové železniční tratě North Bothnia Line (Norrbotniabanan) mezi městy Dåva a Skellefteå. Jedná se o strategicky významný infrastrukturní projekt, který má zlepšit dopravní propojení severního Švédska a zároveň podpořit přechod na udržitelnější formy dopravy.