Švédská vláda oficiálně schválila zahájení výstavby nové železniční tratě North Bothnia Line (Norrbotniabanan) mezi městy Dåva a Skellefteå. Jedná se o strategicky významný infrastrukturní projekt, který má zlepšit dopravní propojení severního Švédska a zároveň podpořit přechod na udržitelnější formy dopravy.
North Bothnia Line navazuje na stávající Bothnia Line a její trasa povede podél pobřeží Botnického zálivu. Na rozdíl od současné hlavní železniční tratě, která prochází vnitrozemím, tato nová trať propojí přímo Umeå, Robertsfors, Skellefteå, Piteå a Luleå.
Pobřežní železnice přináší nejen zrychlení osobní dopravy v severních regionech, ale také zvýšení kapacity pro přepravu nákladu, a to především v segmentu těžkého průmyslu a těžby surovin.
Projekt je důležitou součástí švédské dopravní strategie, která klade důraz na klimaticky šetrné formy přepravy a snížení emisí skleníkových plynů.
Výstavba Norrbotniabanan má potenciál přesměrovat část nákladní dopravy ze silnic na koleje a zároveň podpořit ekonomický rozvoj v méně zalidněných oblastech severního Švédska.
Současně s tímto rozhodnutím dala vláda zelenou také dalším jedenácti infrastrukturním projektům po celém Švédsku.
Pobřežní železnice a další infrastrukturním projekty otevírají nové exportní možnosti nejen pro velké firmy, ale také pro startupy. Zvažujete rozšířit své obchodní aktivity v severní Evropě? Neváhejte oslovit naši kancelář CzechTrade Skandinávie. Nasměrujeme vás k novým obchodním příležitostem a pomůžeme vám navázat kontakty.
Zpracovala zahraniční kancelář CzechTrade Skandinávie.
Zdroj: https://www.dn.se/
Peru prochází rozsáhlou digitální transformací pod hlavičkou Národního programu pro telekomunikace (Pronatel), který spadá pod peruánské Ministerstvo dopravy a komunikací. Tento strategický program cílí na překonání digitální propasti a zajištění přístupu k vysokorychlostnímu internetu i v odlehlých oblastech země.
Zásadní změnou je, že se bude sledovat soulad s emisními normami v okamžiku prodeje vozu namísto při jeho dovozu. To má zamezit scénáři, kdy by automobilky tlačily své zásoby na dealery, aby se vyhnuly novým emisním shodám, které budou platit od 1. července 2025.
Ontarijská vláda předpokládá na letošní fiskální rok schodek desetinásobně větší oproti predikcím z podzimu 2024, zejména kvůli obchodnímu sporu se Spojenými státy americkými.
Nová belgická vláda hodlá ustoupit od plánovaného opuštění od jaderné energie a naopak plánuje spustit ambiciózní program na restart jaderného průmyslu, prodloužit životnost některých stávajících jaderných reaktorů. Zároveň bude investovat do nových jaderných technologií.