Expo AgroAlimentaria je nejvýznamnějším veletrhem v sektoru zemědělství a potravinářství v Latinské Americe. Již od roku 1996 se koná v mexickém státě Guanajuato.
Letošní 29. ročník veletrhu se konal od 12. do 15. listopadu a představil nové trendy, technologie a řešení, které mění zemědělskou a potravinářskou produkci nejen v Mexiku. Na veletrh přijelo na 700 vystavovatelů z 52 zemí, třeba ze Spojených států, Kanady, Brazílie, Německa, Španělska či Japonska. Na rozloze 62 hektarů veletrh přivítal okolo 126 000 návštěvníků.
V roce 2024 na Expo AgroAlimentaria se návštěvníci mohli těšit na několik novinek. Jednou z nich bylo experimentální pole s 23 high-tech skleníky, kde se pěstovaly různé ovocné stromy, zelenina a obilí. Návštěvníci zde viděli, jak fungují nové technologie pro ochranu plodin, jejich satelitní monitorování, či dokonce zavlažovací systémy. Součástí veletrhu byla i série konferencí, kde se odborníci podělili o své zkušenosti a vize v zemědělství budoucnosti.
Na veletrhu se představily i 4 české firmy. Almiro je výrobcem kvalitních přípravků pro růst a ochranu zemědělských plodin. Ullmanna vyvíjí řešení na bázi umělé inteligence pro zemědělské stroje, která pomáhají zemědělcům šetřit čas i energii. Agroecopower se specializuje na softwarové úpravy motoru traktorů a další zemědělské techniky, které zvyšují účinnost a snižují spotřebu paliva. Český výrobce traktorů Zetor byl na akci zastoupen mexickým týmem, kterému se v zemi daří již několik let.
Zpracoval tým pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Mexiko.
Zdroj: expoagrogto.com
Britský McLaren se spojil se startupem Forseven, který je financován investiční skupinou z Abu Dhabi. Toto nečekané spojení slibuje rozšíření McLarenu a nový směr pro automobilový průmysl.
Zahraniční kancelář CzechTrade Kazachstán zorganizovala ve dnech 21.-25. února Misi českých firem v oboru pekárenských technologií. Na misi jsme zaměřili především na zjištění exportního potenciálu českých firem v Kazachstánu a Kyrgyzstánu.
S rekordním obratem a ambiciózní expanzí za 16 miliard eur posiluje Rewe svou pozici jednoho z nejsilnějších hráčů evropského maloobchodu.
S cílem proniknout na japonský trh či posílit své stávající obchodní kontakty se ve spolupráci s agenturou CzechTrade zúčastnili prestižního veletrhu zástupci českých firem, výzkumných center a Českého optického klastru.