Jde o investici v hodnotě 100 milionů eur.
Projekt je součástí jedné z největších greenfieldových investic do chorvatské logistiky, kterou realizuje česká investiční skupina RC Europe. Souběžně s otevřením první části již začaly práce na druhé polovině areálu. Po dokončení se RC Zone Samobor bude rozprostírat na rozloze 86 000 m², což z něj činí největší logisticko-distribuční centrum v Chorvatsku.
K přítomným se obrátil chorvatský ministr hospodářství Ante Šušnjar, který zdůraznil, že vláda prostřednictvím řady nástrojů systematicky podporuje projekty jako je tento, a to díky mnohostranným přínosům, které přinášejí.
„RC Zone Samobor je příkladem synergie veřejného a soukromého sektoru a ukazuje, že Chorvatsko má kapacitu být vstupním bodem v této části Evropy a profiluje se jako centrální logistický uzel pro zboží z východu i ze západu. Na tomto místě, skvěle dopravně propojeném, vzniká nové centrum investic, podnikání a know-how. Zde se rozvíjí kapacita, která může uspokojit místní potřeby i potřeby regionu v souladu s nejvyššími evropskými standardy,“ řekl ministr Šušnjar, zástupce předsedy vlády. „Právě prostřednictvím nástrojů, jako je Zákon na podporu investic, Národní plán obnovy a odolnosti a operační program pro konkurenceschopnost a soudržnost, stát rozpoznává a podporuje projekty, které mění ekonomickou tvář země. RC Zone Samobor je dalším příkladem, jak tato opatření přinášejí konkrétní výsledky.“
Připravil kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Chorvatsko.
Zdroj: SEEBiz
Zvýšené globální napětí v obchodní politice vytváří novou příležitost pro firmy z EU. Španělsko si aktivně buduje pozici distribučního a obchodního uzlu mezi Evropou a zeměmi, jako jsou Brazílie, Mexiko, Indie a Maroko a české firmy mohou být u toho.
Maroko se stále výrazněji prosazuje jako atraktivní trh s rostoucím významem pro zahraniční obchod. Stabilní prostředí, dynamický rozvoj a strategická poloha z něj činí zajímavou příležitost pro české exportéry.
Pokud právě atestujete dokumenty ve Spojených arabských emirátech, případně se na to v dohledné době chystáte, věnujte pozornost následující informaci.
Počet domácích mazlíčků v chilských domácnostech je od doby pandemie na vzestupu. Švýcarská firma Nestlé se tak rozhodla upevnit svoji pozici jedničky na chilském trhu a do zvětšení plochy distribučního centra pro svoji značku Purina investuje 30 milionů dolarů.