Počet domácích mazlíčků v chilských domácnostech je od doby pandemie na vzestupu. Švýcarská firma Nestlé se tak rozhodla upevnit svoji pozici jedničky na chilském trhu a do zvětšení plochy distribučního centra pro svoji značku Purina investuje 30 milionů dolarů.
Závod Nestlé na výrobu krmiv pro psy a kočky se nachází ve městě Teno v regionu Maule, zhruba 200 kilometrů na jih od hlavního města Santiaga de Chile. Plánovaná investice se bude týkat distribučního centra, jehož plocha se tak navýší ze současných 10 tisíc metrů čtverečních na 25 tisíc metrů čtverečních. To umožní zvýšení objemu distribuce až o 60 % a zvýší dostupnost zboží v kamenných obchodech, e-shopech a také usnadní vývoz krmiv do sousedního Peru.
Podle zástupců společnosti Nestlé Chile je toto rozhodnutí podloženo daty z tamějšího trhu. Více než 70 % domácností v Chile má alespoň jednoho domácího mazlíčka a jedná se zároveň o nejdynamičtější trh tohoto oboru v regionu Latinské Ameriky. V nadcházejících letech se očekává průměrné roční tempo růstu okolo 5-7 %.
Z nejnovějších dat vyplývá, že v Chile je aktuálně 8,3 milionu psů a 4,2 milionu koček, přičemž 30 % domácností vlastní oba druhy. Sociologové růstovou tendenci v tomto oboru přičítají mimo jiné také společenským změnám, neboť čím dál více mladých lidí v Chile odkládá založení vlastní rodiny a děti jim tak do jisté míry nahrazují právě domácí zvířata.
Poptávka není jen po větším množství krmiv, nýbrž také po větší kvalitě. Mnoho kupujících tak vyhledává specializované produkty zaměřené například na menší rasy, vykastrované psy a kočky i na zvířata s trávícími potížemi a dalšími alergiemi. Zároveň dochází k postupnému nahrazování suchého krmiva vlhkým, které je obecně vnímáno kvalitněji kvůli množství živin. Velké oblibě se těší také doplňky stravy a pamlsky.
V současné době jsou na trhu dostupné také výrobky dvou českých značek krmiv, a to Brit a Calibra. Těší se velkému zájmu v prémiovém segmentu především kvůli svému složení. Vzhledem k růstu tohoto segmentu je zde prostor i pro další české dodavatele. Zahraniční kancelář CzechTrade Chile tento obor dlouhodobě sleduje a v případě zájmu poskytne detailní informace k tomu, jak uspět na tomto zajímavém latinskoamerickém trhu.
Zpracoval tým pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Chile.
Zdroj: Diario Financiero
Zvýšené globální napětí v obchodní politice vytváří novou příležitost pro firmy z EU. Španělsko si aktivně buduje pozici distribučního a obchodního uzlu mezi Evropou a zeměmi, jako jsou Brazílie, Mexiko, Indie a Maroko a české firmy mohou být u toho.
Maroko se stále výrazněji prosazuje jako atraktivní trh s rostoucím významem pro zahraniční obchod. Stabilní prostředí, dynamický rozvoj a strategická poloha z něj činí zajímavou příležitost pro české exportéry.
Pokud právě atestujete dokumenty ve Spojených arabských emirátech, případně se na to v dohledné době chystáte, věnujte pozornost následující informaci.
Ani měsíce intenzivních jednání nezajistily Japonsku výjimku ze série nově zaváděných amerických cel. Nová sazba dokonce představuje jednoprocentní nárůst oproti původnímu dubnovému oznámení.