Z hlediska danění příjmu z pronajímání nemovitostí mají chorvatští i čeští poskytovatelé služeb stejná práva a povinnosti.
Bez ohledu na to, že se registrují k DPH, jsou pronajímatelé-nerezidenti povinni platit paušální daň z příjmu, stejně jako pronajímatelé-rezidenti. Paušální daň se platí čtvrtletně podle předem stanovených termínů. Výši paušální daně z příjmu stanoví každá obec nebo město samostaně podle počtu registrovaných lůžek.
Roční paušální daň z příjmu se stanoví jako součin počtu základních lůžek a výše paušální daně za lůžko bez ohledu na bydliště/pobyt pronajímatele (daňového poplatníka). Výše paušální daně nesmí být nižší než 19,91 eura ani vyšší než 199,08 eura. Pokud obec nebo město nerozhodne o výši paušální daně, stanoví se ve výši 99,54 eura.
Daňový úřad na začátku každého roku pronajímatelům zasílá rozhodnutí s celkovou výší daně z příjmu. Platba se provádí čtvrtletně podle stanovených termínů: první splátka do 31. března, druhá splátka do 30. června, třetí splátka do 30. září, čtvrtá splátka do 31. prosince.
Pokud pronajímatel překročí stanovený práh pro vstup do systému DPH ve výši 60 000 eur, daň z příjmu se již neurčuje paušálně, ale na základě účetnictví.
Připravil kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Chorvatsko.
Zdroj: Daňová správa Chorvatské republiky
Zvýšené globální napětí v obchodní politice vytváří novou příležitost pro firmy z EU. Španělsko si aktivně buduje pozici distribučního a obchodního uzlu mezi Evropou a zeměmi, jako jsou Brazílie, Mexiko, Indie a Maroko a české firmy mohou být u toho.
Maroko se stále výrazněji prosazuje jako atraktivní trh s rostoucím významem pro zahraniční obchod. Stabilní prostředí, dynamický rozvoj a strategická poloha z něj činí zajímavou příležitost pro české exportéry.
Pokud právě atestujete dokumenty ve Spojených arabských emirátech, případně se na to v dohledné době chystáte, věnujte pozornost následující informaci.
Počet domácích mazlíčků v chilských domácnostech je od doby pandemie na vzestupu. Švýcarská firma Nestlé se tak rozhodla upevnit svoji pozici jedničky na chilském trhu a do zvětšení plochy distribučního centra pro svoji značku Purina investuje 30 milionů dolarů.