Po prvním oznámení v září Čína zveřejnila podrobný pracovní plán pro nemocnice ve stoprocentním zahraničním vlastnictví v devíti městech: Peking, Tchien-ťin, Šanghaj, Nan-ťing, Su-čou, Fu-čou, Kanton, Šen-čen a celý ostrov Chaj-nan.
Národní komise pro zdravotnictví (NHC) spolu s dalšími třemi vládními úřady oznámily podrobný pracovní plán pro zřízení nemocnic ve stoprocentním zahraničním vlastnictví v devíti velkých městech, včetně Pekingu, Tchien-ťinu, Šanghaje, Nan-ťingu, Su-čou, Fu-čou, Kantonu, Šen-čenu a celého ostrova Chaj-nan. Jedná se o rychlé pokračování pilotní politiky vydané v září letošního roku, která ruší zákazy pro podniky se zahraničním kapitálem zabývající se buněčnou a genovou terapií (CGT) ve vybraných zónách volného obchodu (FTZ) a povoluje ve vybraných městech nemocnice ve stoprocentním zahraničním vlastnictví.
Tato reforma je součástí širšího programu modernizace klíčových odvětví, včetně zdravotnictví a telekomunikací, a to prostřednictvím řešení rostoucí domácí poptávky a podpory zahraniční účasti.
Podle oficiálního oznámení musí být zahraniční investoři, kteří žádají o zřízení nemocnic ve stoprocentním zahraničním vlastnictví, právně odpovědnými subjekty se zkušenostmi s přímým nebo nepřímým investováním a řízením zdravotnických služeb. Musí rovněž splňovat následující požadavky:
Nemocnice, které splňují požadavky na zdravotní pojištění, mohou požádat o zařazení do sítě zdravotního pojištění. Kromě toho se nemocnicím doporučuje, aby navázaly spojení s domácími a mezinárodními komerčními poskytovateli zdravotního pojištění.
Investorům tato reforma otevírá dveře na jeden z největších a nejrychleji rostoucích trhů zdravotní péče na světě. Zejména sektor špičkové zdravotní péče nabízí značný potenciál a očekává se, že poptávka po prémiových službách poroste. Kromě toho mohou nemocnice v zahraničním vlastnictví pomoci diverzifikovat zdravotnické prostředí v Číně, doplnit veřejný systém a uspokojit potřeby pacientů, kteří vyhledávají specializovanou péči.
Přesto bude orientace v čínském vysoce regulovaném zdravotnickém sektoru vyžadovat pečlivé plánování. Mezi hlavní výzvy patří dodržování pravidel bezpečnosti dat, politiky využití půdy a požadavků na financování. Regulační orgány přislíbily komplexní podporu pro projekty financované ze zahraničí, řešení potenciálních překážek a urychlení zahájení provozu.
Reforma se netýká jen nemocnic. Pilotní programy v zónách volného obchodu, například v Šanghaji a na Hainanu, nyní umožňují zahraničním firmám vyvíjet a používat pokročilé technologie, jako jsou kmenové buňky a genové terapie. To znamená významné otevření odvětví, které bylo od roku 2007 přísně omezeno, a představuje nové příležitosti pro biotechnologické společnosti, které chtějí vstoupit na čínský trh.
Tento krok signalizuje odhodlání Číny otevřít své hospodářství a modernizovat zdravotnictví. Zavedením zahraničního vlastnictví v nemocnicích a biotechnologiích chce Čína přilákat mezinárodní odborníky na vysoké úrovni a zároveň řešit problémy domácí zdravotní péče. Pro investory je to příležitost i výzva ke strategickému zapojení s potenciálem značných zisků na dynamickém, ale vysoce regulovaném trhu.
Zpracoval kolektiv kanceláře CzechTrade v Číně (Šanghaj)
Zdroj: Dezan Shira & Associates
ELEC Expo 2025 v Maroku představuje historicky největší příležitost pro české firmy k prezentaci a expanzi na africké trhy v elektrotechnice a obnovitelných zdrojích.
Tato iniciativa zapojením nových technologií dále posílí pozici Kanady ve světě jako jednoho z lídrů ve výrobě baterií.
Peru prochází rozsáhlou digitální transformací pod hlavičkou Národního programu pro telekomunikace (Pronatel), který spadá pod peruánské Ministerstvo dopravy a komunikací. Tento strategický program cílí na překonání digitální propasti a zajištění přístupu k vysokorychlostnímu internetu i v odlehlých oblastech země.
Švédská vláda oficiálně schválila zahájení výstavby nové železniční tratě North Bothnia Line (Norrbotniabanan) mezi městy Dåva a Skellefteå. Jedná se o strategicky významný infrastrukturní projekt, který má zlepšit dopravní propojení severního Švédska a zároveň podpořit přechod na udržitelnější formy dopravy.