Počet návštěvníků v Maroku v roce 2024 byl 17 milionů, to je o tři miliony více než v roce předchozím.
Maroko v loňském roce přivítalo více než 17 milionů turistů. Jde o nový roční rekord a nárůst o 20 % oproti roku 2023.
Severoafrické království v posledních letech výrazně investovalo do modernizace svých letišť, veřejné dopravy a pohostinství s cílem posílit svůj turistický sektor.
Podle prohlášení ministerstva turismu, které zveřejnila oficiální tisková agentura MAP, byl počet návštěvníků v roce 2024 přibližně o tři miliony vyšší než v předchozím roce.
Více než polovina turistů byli zahraniční návštěvníci, zbytek tvořili Maročané žijící v zahraničí. Počet obou skupin se zvýšil oproti roku 2023.
Turismus v současné době tvoří přibližně sedm procent HDP Maroka a sektor přímo zaměstnává asi 827 000 lidí.
Příjmy z turismu přesáhly ke konci listopadu 10 miliard dolarů, což představuje sedmiprocentní nárůst oproti stejnému období roku 2023.
Rozvoj infrastruktury a leteckých tras
V posledních letech Maroko investovalo do zlepšení hotelů, komerčních služeb a rozšíření leteckých tras. Rovněž navázalo partnerství s nízkonákladovými leteckými společnostmi, jako je irská Ryanair.
V loňském roce bylo zavedeno 120 nových mezinárodních leteckých spojení, čímž se celkový počet tras zvýšil na 705.
Velké sportovní události v Maroku
Maroko letos hostí Africký pohár národů ve fotbale a v roce 2030 bude spolu se Španělskem a Portugalskem spolupořádat mistrovství světa ve fotbale.
Autor: Zahraniční kancelář CzechTrade Maroko.
Zdroj: www.newarab.com
Britský McLaren se spojil se startupem Forseven, který je financován investiční skupinou z Abu Dhabi. Toto nečekané spojení slibuje rozšíření McLarenu a nový směr pro automobilový průmysl.
Zahraniční kancelář CzechTrade Kazachstán zorganizovala ve dnech 21.-25. února Misi českých firem v oboru pekárenských technologií. Na misi jsme zaměřili především na zjištění exportního potenciálu českých firem v Kazachstánu a Kyrgyzstánu.
S rekordním obratem a ambiciózní expanzí za 16 miliard eur posiluje Rewe svou pozici jednoho z nejsilnějších hráčů evropského maloobchodu.
S cílem proniknout na japonský trh či posílit své stávající obchodní kontakty se ve spolupráci s agenturou CzechTrade zúčastnili prestižního veletrhu zástupci českých firem, výzkumných center a Českého optického klastru.