Nová indonéská vláda vypracovala program výstavby 3 000 000 domů pro nízkopříjmové obyvatele. Jedná se o ambiciózní plán, který vyžaduje finanční podporu státu, a zároveň umožní bydlení pro velký počet rodin.
Ambiciózní plán nového indonéského prezidenta Prabowo Subianto na výstavbu tři milionů domů ročně vyvolává nejistotu ohledně klíčových otázek, jako je financování, dostupnost a kritéria pro příjemce těchto jednotek.
Ministerstvo veřejných prací a bydlení v říjnu 2024 oznámilo, že domy v rámci tohoto vládního programu budou zdarma díky pomoci lokálních konglomerátů. Toto tvrzení se však v prosinci 2024 změnilo – pouze část bytů bude poskytována bezplatně.
V lednu 2025 vedoucí národní pracovní skupiny pro bydlení uvedl, že zájemci si budou muset bytové jednotky splácet, přičemž vláda poskytne záruku až do výše 50 doalrů měsíčně. Výstavba venkovských domů bude financována ze státního rozpočtu, zatímco projekty ve městech budou spadat pod jiné schéma, které připraví ministerstvo veřejných prací a bydlení.
Předchozí vedoucí národní pracovní skupiny pro bydlení navrhl, aby tyto jednotky byly dostupné pouze 20 % nejchudšího obyvatelstva. To odpovídá rodinám s měsíčním příjmem do 70 dolarů měsíčně.
Bytové jednotky by měly mít 36 metrů čtverečních a jejich cena by se pohybovala kolem 7000 dolarů, s možností hypotečního splácení na 25 let. Ministerstvo veřejných prací a bydlení dříve uvedlo, že plánuje integraci programu dotovaných hypoték, které jsou aktuálně dostupné pouze pro osoby s příjmem vyšším než 500 dolarů měsíčně.
Jednou z klíčových otázek zůstává infrastruktura a financování. Pokud by program měl být plně realizován, vláda by musela na bydlení vyčlenit až 3 miliardy dolarů. Zatím však poskytla pouze 10 %, což naznačuje možné problémy s udržitelností projektu.
Program zůstává nejasný v klíčových bodech, jako je financování, způsob přidělování a dlouhodobá udržitelnost. Vláda v nejbližších měsících bude poskytovat podrobnější informace o realizaci a financování projektu.
Zdroj: www.jakartapost.com
Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Indonésie.
Peru prochází rozsáhlou digitální transformací pod hlavičkou Národního programu pro telekomunikace (Pronatel), který spadá pod peruánské Ministerstvo dopravy a komunikací. Tento strategický program cílí na překonání digitální propasti a zajištění přístupu k vysokorychlostnímu internetu i v odlehlých oblastech země.
Švédská vláda oficiálně schválila zahájení výstavby nové železniční tratě North Bothnia Line (Norrbotniabanan) mezi městy Dåva a Skellefteå. Jedná se o strategicky významný infrastrukturní projekt, který má zlepšit dopravní propojení severního Švédska a zároveň podpořit přechod na udržitelnější formy dopravy.
Zásadní změnou je, že se bude sledovat soulad s emisními normami v okamžiku prodeje vozu namísto při jeho dovozu. To má zamezit scénáři, kdy by automobilky tlačily své zásoby na dealery, aby se vyhnuly novým emisním shodám, které budou platit od 1. července 2025.
Ontarijská vláda předpokládá na letošní fiskální rok schodek desetinásobně větší oproti predikcím z podzimu 2024, zejména kvůli obchodnímu sporu se Spojenými státy americkými.