Datum:24.09.2024
Průmyslový obor: Služby, Software a ICT služby
Teritoriální zaměření:
Japonsko - vlajka Japonsko

Japonská společnost Lawson představila prodejny budoucnosti

Vlastník celonárodní sítě večerek Konbini ukázal veřejnosti koncept prodejen budoucnosti. Budou využívat pokročilé technologie, umělou inteligenci či robotiku.

Společnost Lawson, jež v současnosti napříč Japonskem provozuje více než 14 600 večerek, spolupracuje na vývoji prodejen nové generace s telekomunikačním gigantem KDDI a s obchodní společností Mitsubishi.

První zkušební prodejna v rámci společné iniciativy Real Tech Convenience, která se pomocí digitálních inovací snaží zefektivnit provoz a zlepšit zákaznickou zkušenost, má být otevřena již příští rok na jaře v blízkosti tokijské stanice Takanawa Gateway.

Připravovaný obchod v Takanawě je navržen jako experimentální laboratoř a pokud se technologie v provozu osvědčí, mají být brzy nasazeny do širšího provozu. S otevřením prodejny budou k dispozici digitální panely, které na základě AI analýzy zákazníka upravují doporučení produktů, roboti určení pro doplňování nápojů v chladicích boxech a speciální poradenské přepážky, kde se zákazník může například spojit s lékařem.

Lawson také představil koncept urbanistického rozvoje s názvem Happy Lawson Town, v jehož rámci by do roku 2030 měla vzniknout celonárodní síť inovativních prodejen. Společnost by jejich rozšířením ráda přispěla k řešení celospolečenských problémů, jako je stárnutí populace či prohlubující se rozdíly mezi venkovem a městy, zejména v dostupnosti služeb a lékařské péče.


Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře agentur CzechTrade a CzechInvest Japonsko.

Zdroj: Mainichi

Další aktuality