Vlastník celonárodní sítě večerek Konbini ukázal veřejnosti koncept prodejen budoucnosti. Budou využívat pokročilé technologie, umělou inteligenci či robotiku.
Společnost Lawson, jež v současnosti napříč Japonskem provozuje více než 14 600 večerek, spolupracuje na vývoji prodejen nové generace s telekomunikačním gigantem KDDI a s obchodní společností Mitsubishi.
První zkušební prodejna v rámci společné iniciativy Real Tech Convenience, která se pomocí digitálních inovací snaží zefektivnit provoz a zlepšit zákaznickou zkušenost, má být otevřena již příští rok na jaře v blízkosti tokijské stanice Takanawa Gateway.
Připravovaný obchod v Takanawě je navržen jako experimentální laboratoř a pokud se technologie v provozu osvědčí, mají být brzy nasazeny do širšího provozu. S otevřením prodejny budou k dispozici digitální panely, které na základě AI analýzy zákazníka upravují doporučení produktů, roboti určení pro doplňování nápojů v chladicích boxech a speciální poradenské přepážky, kde se zákazník může například spojit s lékařem.
Lawson také představil koncept urbanistického rozvoje s názvem Happy Lawson Town, v jehož rámci by do roku 2030 měla vzniknout celonárodní síť inovativních prodejen. Společnost by jejich rozšířením ráda přispěla k řešení celospolečenských problémů, jako je stárnutí populace či prohlubující se rozdíly mezi venkovem a městy, zejména v dostupnosti služeb a lékařské péče.
Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře agentur CzechTrade a CzechInvest Japonsko.
Zdroj: Mainichi
Britský McLaren se spojil se startupem Forseven, který je financován investiční skupinou z Abu Dhabi. Toto nečekané spojení slibuje rozšíření McLarenu a nový směr pro automobilový průmysl.
Zahraniční kancelář CzechTrade Kazachstán zorganizovala ve dnech 21.-25. února Misi českých firem v oboru pekárenských technologií. Na misi jsme zaměřili především na zjištění exportního potenciálu českých firem v Kazachstánu a Kyrgyzstánu.
S rekordním obratem a ambiciózní expanzí za 16 miliard eur posiluje Rewe svou pozici jednoho z nejsilnějších hráčů evropského maloobchodu.
S cílem proniknout na japonský trh či posílit své stávající obchodní kontakty se ve spolupráci s agenturou CzechTrade zúčastnili prestižního veletrhu zástupci českých firem, výzkumných center a Českého optického klastru.