Navzdory vládním restrikcím, které omezují vývoz nejpokročilejších technologií, více než polovina japonských zařízení sloužících k výrobě polovodičů míří do Číny.
Nejnovější výsledky japonského zahraničního obchodu ukázaly, že v období mezi lednem až březnem 2024 z celkového objemu vyvezených zařízení pro výrobu polovodičů v hodnotě 6,5 mld. dolarů zamířilo do sousední Číny zboží za 3,32 mld. dolarů. Jedná se o 82% nárůst oproti stejnému období v loňském roce a největší hodnotu od roku 2007.
Jak ukazují data od čínské strany, vysoký zájem není pouze o japonská zařízení, měsíční objem čínského importu v této kategorii se totiž během posledního půlroku stabilně pohybuje okolo 4 mld. dolarů. Dle analytiků tak čínští výrobci reagují na loňská omezení obchodu s počítačovými čipy. Omezení iniciovaly USA a Nizozemsko, k nim se připojilo Japonsko, kde je nově nutné pro vývoz 14nm výrobních technologií a jiných pokročilých zařízení mimo spřátelené státy získat speciální vládní povolení. Se ztížením přístupu k nejmodernějším technologiím tak byla s největší pravděpodobní řada čínských podniků nucena přeorientovat se na výrobu čipů starší generace, na které se žádné restrikce nevztahují.
Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře agentur CzechTrade a CzechInvest Japonsko.
Zdroj: Nikkei
ELEC Expo 2025 v Maroku představuje historicky největší příležitost pro české firmy k prezentaci a expanzi na africké trhy v elektrotechnice a obnovitelných zdrojích.
Tato iniciativa zapojením nových technologií dále posílí pozici Kanady ve světě jako jednoho z lídrů ve výrobě baterií.
Peru prochází rozsáhlou digitální transformací pod hlavičkou Národního programu pro telekomunikace (Pronatel), který spadá pod peruánské Ministerstvo dopravy a komunikací. Tento strategický program cílí na překonání digitální propasti a zajištění přístupu k vysokorychlostnímu internetu i v odlehlých oblastech země.
Švédská vláda oficiálně schválila zahájení výstavby nové železniční tratě North Bothnia Line (Norrbotniabanan) mezi městy Dåva a Skellefteå. Jedná se o strategicky významný infrastrukturní projekt, který má zlepšit dopravní propojení severního Švédska a zároveň podpořit přechod na udržitelnější formy dopravy.