Přímým vysokorychlostním spojem budou propojena do roku 2025 města Neapol a Bari. Díky této trati se zrychlí doprava i z jiných měst. Navíc již nyní dochází díky stavbě k ekonomickému rozvoji jižních regionů.
Jižní Itálii čeká důležitý krok k rozvoji nejen logistického, ale také celkově ekonomického prostředí. Dokončení nové vysokorychlostní a vysokokapacitní železniční trati mezi městy Neapol a Bari. Tato trať je nedílnou součástí evropského železničního koridoru TEN-T Skandinávie-Středomoří a je rovněž financována z fondů PNRR.
S aktivací trasy Cancello–Frasso očekávané v roce 2025 bude možné cestovat přímo z Bari do Neapole za 2 hodiny a 40 minut, nyní cesta trvá minimálně 4 hodiny. Po dokončení celého díla bude do roku 2028 možné cestovat z Bari do Neapole za pouhé dvě hodiny, do Říma za tři hodiny a z Lecce a Taranta do hlavního města za čtyři hodiny.
Práce již nyní představují hnací sílu rozvoje území a vytváření pracovních míst. Je zapojeno kolem 7000 lidí, včetně inženýrů, techniků a dělníků, a je také zapojen dodavatelský řetězec dvou tisíc společností včetně subdodavatelů.
Aktuálně na trase započaly důležité práce: dva mechanické krtky (Tunnel Boring Machine. TBM) byly spuštěny v Kampánii a Puglii. Na trase Apice-Hirpinia vyrazí TBM Futura tunel Rocchetta o délce přibližně 6,4 kilometru.
Druhý TBM vyhloubil na stejné trase přibližně 90 % tunelu Grottaminarda. Práce na úseku Apice-Hirpinia s investicí přibližně 628 milionů pověřila RFI Hirpinia AV Consortium (Webuild), pod vedením společnosti Italferr.
Mezitím na úseku Orsara–Bovino TBM Marina vyrazí první ze dvou tubusů tunelu Orsara o délce přibližně deseti kilometrů. Práce na tomto úseku s investicí přibližně 562 milionů svěřila RFI konsorciu Orsara-Bovino AV Consortium (Webuild a Pizzarotti), pod vedením společnosti Italferr.
Zdroj: Il Sole 24 Ore
Zpracoval tým zahraničních pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Itálie.
Španělsko už 12 po sobě jdoucích měsíců dokázalo generovat více než 50 % elektřiny z obnovitelných zdrojů.
První ročník veletrhu [Kyushu] Semiconductor Industry Exhibition poskytl zúčastněným českým firmám jedinečnou příležitost prezentovat své technologie v blízkosti vznikajícího polovodičového clusteru. Polovodičový průmysl na ostrově Kjúšú přitom zažívá dynamický rozvoj díky zahájení výroby tchajwanské světové jedničky TSMC a jejích joint-venture partnerů Sony, Denso a Toyota.
Indonésie se snaží řešit svízelnou dopravu nejen v největším městě Jakartě, ale i v oblastech s velkou turistickou návštěvností. To se týká ostrova Bali, který se potýká s enormním zájmem turistů a s následky husté dopravy, která omezuje obyvatele i návštěvníky. Indonésie se rozhodla investovat do zavedení autonomního rychlého tranzitního systému (ART). Systém ART je již zaváděn a provozován v novém hlavním městě Nusantara.
Česká společnost Příhoda s.r.o. se zúčastnila veletrhu Big5 v Lagosu.