Přímým vysokorychlostním spojem budou propojena do roku 2025 města Neapol a Bari. Díky této trati se zrychlí doprava i z jiných měst. Navíc již nyní dochází díky stavbě k ekonomickému rozvoji jižních regionů.
Jižní Itálii čeká důležitý krok k rozvoji nejen logistického, ale také celkově ekonomického prostředí. Dokončení nové vysokorychlostní a vysokokapacitní železniční trati mezi městy Neapol a Bari. Tato trať je nedílnou součástí evropského železničního koridoru TEN-T Skandinávie-Středomoří a je rovněž financována z fondů PNRR.
S aktivací trasy Cancello–Frasso očekávané v roce 2025 bude možné cestovat přímo z Bari do Neapole za 2 hodiny a 40 minut, nyní cesta trvá minimálně 4 hodiny. Po dokončení celého díla bude do roku 2028 možné cestovat z Bari do Neapole za pouhé dvě hodiny, do Říma za tři hodiny a z Lecce a Taranta do hlavního města za čtyři hodiny.
Práce již nyní představují hnací sílu rozvoje území a vytváření pracovních míst. Je zapojeno kolem 7000 lidí, včetně inženýrů, techniků a dělníků, a je také zapojen dodavatelský řetězec dvou tisíc společností včetně subdodavatelů.
Aktuálně na trase započaly důležité práce: dva mechanické krtky (Tunnel Boring Machine. TBM) byly spuštěny v Kampánii a Puglii. Na trase Apice-Hirpinia vyrazí TBM Futura tunel Rocchetta o délce přibližně 6,4 kilometru.
Druhý TBM vyhloubil na stejné trase přibližně 90 % tunelu Grottaminarda. Práce na úseku Apice-Hirpinia s investicí přibližně 628 milionů pověřila RFI Hirpinia AV Consortium (Webuild), pod vedením společnosti Italferr.
Mezitím na úseku Orsara–Bovino TBM Marina vyrazí první ze dvou tubusů tunelu Orsara o délce přibližně deseti kilometrů. Práce na tomto úseku s investicí přibližně 562 milionů svěřila RFI konsorciu Orsara-Bovino AV Consortium (Webuild a Pizzarotti), pod vedením společnosti Italferr.
Zdroj: Il Sole 24 Ore
Zpracoval tým zahraničních pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Itálie.
ELEC Expo 2025 v Maroku představuje historicky největší příležitost pro české firmy k prezentaci a expanzi na africké trhy v elektrotechnice a obnovitelných zdrojích.
Tato iniciativa zapojením nových technologií dále posílí pozici Kanady ve světě jako jednoho z lídrů ve výrobě baterií.
Peru prochází rozsáhlou digitální transformací pod hlavičkou Národního programu pro telekomunikace (Pronatel), který spadá pod peruánské Ministerstvo dopravy a komunikací. Tento strategický program cílí na překonání digitální propasti a zajištění přístupu k vysokorychlostnímu internetu i v odlehlých oblastech země.
Švédská vláda oficiálně schválila zahájení výstavby nové železniční tratě North Bothnia Line (Norrbotniabanan) mezi městy Dåva a Skellefteå. Jedná se o strategicky významný infrastrukturní projekt, který má zlepšit dopravní propojení severního Švédska a zároveň podpořit přechod na udržitelnější formy dopravy.