Mezi podpořenými projekty jsou technologie zachycení uhlíku, které mají zajistit jeho levnější, výkonnější a snadnější využití v různých průmyslových sektorech.
Ministr pro energii a nerostné bohatství kanadské federální vlády ohlásil investici v hodnotě 13,4 milionu kanadských dolarů na podporu albertských ekologických technologií zaměřených na snížení znečištění životního prostředí.
Podpořené projekty se zabývají technologiemi zachycení uhlíku, které mají zajistit jeho levnější, výkonnější a snadnější využití v různých průmyslových sektorech. Finanční podporu obdrží soukromé firmy jako InnoTech Alberta, nebo Ionada Canada, ale i výzkumné projekty University of Calgary a University of Alberta.
Kanadská Alberta se v posledních letech výrazně zaměřuje na výzkum a vývoj technologií, jež by dokázaly učinit tamní průmysl ropy a zemního plynu více ekologicky šetrný, tak, aby si provincie uchovala svou prosperitu a pozici energetického giganta i v éře ambiciózní ekologické politiky federální vlády.
Vypracoval tým pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Kanada.
Zdroj: Canadian Manufacturing.
Trumpova cla způsobila rekordní propad dovozu do USA o 20 %, což narušilo obchod a ovlivnilo vývoj HDP.
Egypt se potýká s vysokou inflací, nedostatkem deviz a celkově složitou ekonomickou situací. Přesto se zemi daří přitahovat rekordní objemy zahraničních investic, a to zejména díky obřím infrastrukturním projektům. Jedním z nich je i Nové administrativní hlavní město (New Administrative Capital, NAC), které vzniká přibližně 60 km východně od Káhiry.
Kolumbie oznámila ambiciózní plán získat až 57 miliard amerických dolarů od evropských zemí a institucí na podporu rozvoje obnovitelných zdrojů energie. Cílem je urychlit přechod země k čistým zdrojům a snížit závislost na fosilních palivech.
Slavný americký řetězec Macy’s vstupuje do nové fáze své historie. Společnost se rozhodla zaměřit na menší, modernější prodejny, které zákazníkům nabídnou komfortnější a přehlednější nakupování. Do roku 2026 plánuje otevřít desítky nových menších prodejen a zároveň zásadně modernizovat ty stávající. Cílem je posílit zákaznický zážitek, zefektivnit nabídku a lépe reagovat na aktuální nákupní zvyklosti.