V Kazachstánu probíhá deklarace majetků obyvatel. V několika etapách mají obyvatelé Kazachstánu za povinnost přiznat veškerý majetek v zahraničí.
V Kazachstánu byly debetní transakce na bankovních účtech pozastaveny pro 68 300 fyzických osob podnikatelů provozujících soukromou praxi. Daňové majetkové přiznání nepředložilo 1,4 % občanů. Ve třetí fázi mělo za povinnost deklarovat majetkové přiznání 4,8 milionu lidí.
Státní daňový výbor připomněl, že v Kazachstánu skončila třetí etapa deklarace majetkového přiznání. Podnikatelé, manažeři, zakladatelé a společníci právnických osob i osoby samostatně podnikající deklarují informaci o svém majetku jak v Kazachstánu, tak v zahraničí podáním prohlášení v daňovém formuláři 250.00. Občané, kteří dříve vstoupili do systému univerzálního přiznání, podávali roční prohlášení o příjmech a majetku ve formuláři 270.00. Lhůta pro podání přiznání je od 1. ledna do 16. září 2024.
Poplatníkům, kteří nepodali přiznání v příslušném termínu, zasílají připomínku a poskytují dalších 30 pracovních dnů na doplnění. Občané tak dostali 10 měsíců na předložení deklarace.
Pro občany, kteří nestihli podat majetkovou deklaraci včas, existuje správní odpovědnost a sankce, poprvé formou upozornění. Po dodatečném podání přiznání budou debetní transakce na bankovních účtech obnoveny nejpozději do jednoho pracovního dne.
Zdroj: Centrum obchodní informace kapitál. www.kapital.kz
Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Kazachstán a Kyrgyzstán.
Britský McLaren se spojil se startupem Forseven, který je financován investiční skupinou z Abu Dhabi. Toto nečekané spojení slibuje rozšíření McLarenu a nový směr pro automobilový průmysl.
Zahraniční kancelář CzechTrade Kazachstán zorganizovala ve dnech 21.-25. února Misi českých firem v oboru pekárenských technologií. Na misi jsme zaměřili především na zjištění exportního potenciálu českých firem v Kazachstánu a Kyrgyzstánu.
S rekordním obratem a ambiciózní expanzí za 16 miliard eur posiluje Rewe svou pozici jednoho z nejsilnějších hráčů evropského maloobchodu.
S cílem proniknout na japonský trh či posílit své stávající obchodní kontakty se ve spolupráci s agenturou CzechTrade zúčastnili prestižního veletrhu zástupci českých firem, výzkumných center a Českého optického klastru.