Výroba legendárních mopedů bude ukončena v květnu příštího roku. Jejich přizpůsobení novým emisním standardům by se výrobci nevyplatilo.
Malé mopedy o kapacitě 50 ccm a méně od japonského výrobce Honda se mohou pyšnit bohatou historií. První model, ikonická Honda Super Cub C100, byl na trh uveden již v roce 1958 a v následujících více než šesti dekádách bylo v řadě Super Cub vyrobeno přes 110 miliónů kusů.
Největší popularitě se mopedy Super Cub dlouhodobě těšily na domácím trhu, kde se staly symbolem poválečného ekonomického rozvoje, a i dnes se mohou pyšnit ve své kategorii více než 80% podílem na trhu.
Prodeje těchto mopedů nicméně v konkurenci elektroskútrů a elektrokol v posledních letech setrvale klesají. Vloni se v této kategorii v Japonsku prodalo pouze 92 824 kusů. V dobách největší slávy v 80. letech se přitom ročně běžně prodalo přes 2 mil. motorek.
Pomyslným hřebíčkem do rakve legendární řady mopedů se staly chystané změny v emisních standardech, jež vstoupí v platnost v listopadu příštího roku. Vývoj katalyzátorů pro nízkokapacitní mopedy, který by byl v souladu s novými pravidly, by byl podle výrobce natolik nákladný, že by současnou cenu dokonce zdvojnásobil. Tyto 50ccm mopedy, které se dnes prodávají za 200 až 300 tisíc jenů, by tak stály více než 125cc varianty, které lze od stejného výrobce pořídit za cenu od 300 tisíc jenů.
Poslední Honda Super Cub z výrobních linek sjede v květnu roku 2025.
Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře agentur CzechTrade a CzechInvest Japonsko.
Zdroj: Nikkei
Britský McLaren se spojil se startupem Forseven, který je financován investiční skupinou z Abu Dhabi. Toto nečekané spojení slibuje rozšíření McLarenu a nový směr pro automobilový průmysl.
Zahraniční kancelář CzechTrade Kazachstán zorganizovala ve dnech 21.-25. února Misi českých firem v oboru pekárenských technologií. Na misi jsme zaměřili především na zjištění exportního potenciálu českých firem v Kazachstánu a Kyrgyzstánu.
S rekordním obratem a ambiciózní expanzí za 16 miliard eur posiluje Rewe svou pozici jednoho z nejsilnějších hráčů evropského maloobchodu.
S cílem proniknout na japonský trh či posílit své stávající obchodní kontakty se ve spolupráci s agenturou CzechTrade zúčastnili prestižního veletrhu zástupci českých firem, výzkumných center a Českého optického klastru.