Madrid směřuje k efektivnější a ekologičtější mobilitě. Zavádění vodíku do veřejné dopravy dokazuje, že ekologická transformace není otázkou budoucnosti, ale již současným způsobem pohybu po městě.
Hlavní město Španělska spouští první veřejnou vodíkovou čerpací stanici pro autobusy, která je zároveň první svého druhu v Evropě. Tato vodíková stanice se nachází v operačním centru EMT Madrid v oblasti Entrevías a bude sloužit deseti autobusům poháněným zeleným vodíkem.
Stanice není pouze místem pro doplňování paliva, ale také stanicí inovací. V jejím areálu probíhá celý cyklus vodíku: výroba, komprese, skladování a distribuce. Elektrolyzér s technologií PEM, vyvinutý španělskými společnostmi, produkuje 18 kg vodíku za hodinu.
Projekt představuje nejen ekologičtější alternativu, ale také vytváří precedens pro Evropu. Pouze za devět minut se tyto autobusy naplní zeleným vodíkem, který se vyrábí elektrolýzou vody. Proces je nejen nejúčinnější, ale také zcela bezemisní, což z něj činí ideální řešení pro tento typ pohonu.
Díky inovaci se Madrid zařazuje mezi města, která vedou ekologickou transformaci veřejné dopravy. Veřejná vodíková stanice je navíc součástí městského plánu zaměřeného na snižování uhlíkové stopy.
Flotila EMT hodlá dosáhnout nulových emisí do roku 2030. Cíl zahrnuje investice ve výši 11,3 milionu eur, z nichž část pochází z Evropských fondů pro regionální rozvoj FEDER.
Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Španělsko.
Zdroj: vibes.okdiario.com
Britský McLaren se spojil se startupem Forseven, který je financován investiční skupinou z Abu Dhabi. Toto nečekané spojení slibuje rozšíření McLarenu a nový směr pro automobilový průmysl.
Zahraniční kancelář CzechTrade Kazachstán zorganizovala ve dnech 21.-25. února Misi českých firem v oboru pekárenských technologií. Na misi jsme zaměřili především na zjištění exportního potenciálu českých firem v Kazachstánu a Kyrgyzstánu.
S rekordním obratem a ambiciózní expanzí za 16 miliard eur posiluje Rewe svou pozici jednoho z nejsilnějších hráčů evropského maloobchodu.
S cílem proniknout na japonský trh či posílit své stávající obchodní kontakty se ve spolupráci s agenturou CzechTrade zúčastnili prestižního veletrhu zástupci českých firem, výzkumných center a Českého optického klastru.