Madrid směřuje k efektivnější a ekologičtější mobilitě. Zavádění vodíku do veřejné dopravy dokazuje, že ekologická transformace není otázkou budoucnosti, ale již současným způsobem pohybu po městě.
Hlavní město Španělska spouští první veřejnou vodíkovou čerpací stanici pro autobusy, která je zároveň první svého druhu v Evropě. Tato vodíková stanice se nachází v operačním centru EMT Madrid v oblasti Entrevías a bude sloužit deseti autobusům poháněným zeleným vodíkem.
Stanice není pouze místem pro doplňování paliva, ale také stanicí inovací. V jejím areálu probíhá celý cyklus vodíku: výroba, komprese, skladování a distribuce. Elektrolyzér s technologií PEM, vyvinutý španělskými společnostmi, produkuje 18 kg vodíku za hodinu.
Projekt představuje nejen ekologičtější alternativu, ale také vytváří precedens pro Evropu. Pouze za devět minut se tyto autobusy naplní zeleným vodíkem, který se vyrábí elektrolýzou vody. Proces je nejen nejúčinnější, ale také zcela bezemisní, což z něj činí ideální řešení pro tento typ pohonu.
Díky inovaci se Madrid zařazuje mezi města, která vedou ekologickou transformaci veřejné dopravy. Veřejná vodíková stanice je navíc součástí městského plánu zaměřeného na snižování uhlíkové stopy.
Flotila EMT hodlá dosáhnout nulových emisí do roku 2030. Cíl zahrnuje investice ve výši 11,3 milionu eur, z nichž část pochází z Evropských fondů pro regionální rozvoj FEDER.
Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Španělsko.
Zdroj: vibes.okdiario.com
Turecko se dohodlo se Sýrií na vývozu elektřiny a zemního plynu. Spolupráce zahrnuje také investice do infrastruktury a těžby.
Pod jeho vedením Doosan Enerbility posílila svou pozici na globálním trhu s jadernou energií a přispěla k nabídce na projekt jaderné elektrárny Dukovany v Česku.
Japonský řetězec Lawson otevřel futuristickou verzi své samoobsluhy, ve které využívá AI k analýze zákaznického chování i optimalizaci prodeje.
Thajský ministr obchodu Pichai Naripthaphan a eurokomisař Maroš Šefčovič se setkali v Paříži, aby urychlili jednání o dohodě o volném obchodu (FTA) mezi Thajskem a Evropskou unií. Obě strany si kladou za cíl dokončit vyjednávání do konce roku 2025.