Maroko se s počtem uživatelů telekomunikačních služeb přesahujících 59,8 milionu a mimořádnou mírou penetrace mobilních služeb na úrovni 152,1 % stává jedním z lídrů digitální transformace v regionu.
Telekomunikační sektor v Maroku letos zažívá nebývalý růst, který je důkazem úspěšné digitální transformace země. Podle nejnovějších dat z Ředitelství pro studium a finanční předpovědi (DEPF) dosáhl počet uživatelů telekomunikačních služeb úctyhodných 59,8 milionu, což představuje nárůst o 5,2 % oproti stejnému období loňského roku.
Tahounem růstu je především trh s mobilními telefony, který vykazuje stabilní růst o 5 %. Počet mobilních uživatelů tak vzrostl na 56,8 milionu, což se promítá do mimořádné míry penetrace 152,1 %. To znamená, že v průměru připadá více než jedno mobilní předplatné na každého obyvatele. Pro srovnání, před rokem byla tato míra na úrovni 146,2 % a na konci června 2019 dosahovala 127,1 %.
Zajímavé je, že i přes stále rostoucí popularitu mobilních technologií se nezanedbatelně zvýšil počet pevných linek, a to o 7,6 % na celkových 2,9 milionu.
Neméně dynamický růst zaznamenala i základna internetových uživatelů, která přesáhla 39,1 milionu, což představuje růst o 6,9 %. Díky tomu míra penetrace internetových služeb dosáhla na konci června 2024 působivých 104,8 %.
Tyto výsledky jednoznačně potvrzují, že Maroko kráčí správným směrem v oblasti digitálního rozvoje, což otevírá dveře dalším inovacím a příležitostem v tomto strategicky důležitém sektoru.
Autor: zahraniční kancelář CzechTrade Maroko
Zdroj: www.moroccoworldnews.com
Britský McLaren se spojil se startupem Forseven, který je financován investiční skupinou z Abu Dhabi. Toto nečekané spojení slibuje rozšíření McLarenu a nový směr pro automobilový průmysl.
Zahraniční kancelář CzechTrade Kazachstán zorganizovala ve dnech 21.-25. února Misi českých firem v oboru pekárenských technologií. Na misi jsme zaměřili především na zjištění exportního potenciálu českých firem v Kazachstánu a Kyrgyzstánu.
S rekordním obratem a ambiciózní expanzí za 16 miliard eur posiluje Rewe svou pozici jednoho z nejsilnějších hráčů evropského maloobchodu.
S cílem proniknout na japonský trh či posílit své stávající obchodní kontakty se ve spolupráci s agenturou CzechTrade zúčastnili prestižního veletrhu zástupci českých firem, výzkumných center a Českého optického klastru.