Fond předpokládá oživení investic, ale varuje, že bude nezbytný střednědobý plán fiskálních úprav a budou přijata opatření v důchodovém systému.
Mezinárodní měnový fond zlepšuje svou prognózu růstu pro Španělsko na 2,4 % v roce 2024. To je nárůst o pět desetin oproti projekci 1,9 %, kterou pro letošní rok vypočítal v polovině dubna. Ohledně následujícího roku 2025 zůstává její odhad 2,1 % stejný. MMF očekává, že investice, které po pandemii dosud vykazovaly velmi slabý vývoj, se letos i v příštím roce konečně oživí s více než 4% zálohami.
Zahraniční obchod, který byl jedním z tahounů posledních dvou let, přestane tlačit jako doposud. Jeho příspěvek k poptávce bude nulový, pokud fond očekává další růst dovozu. Loni se export kvůli evropskému zpomalení docela zmírnil. Veřejná spotřeba, která v poslední době podporovala růst, letos a příští rok vzroste přibližně o 1,8 %.
MMF ve zprávě o španělské ekonomice oceňuje odolnost, kterou aktivita prokázala v kontextu vysoké nejistoty a náročnějších finančních podmínek, poukazuje, že export služeb a veřejná spotřeba byly hlavními podporami nedávného růstu.
Fond Španělsku připomíná, že musí přijmout opatření ke zvýšení konvergence životní úrovně s nejbohatšími zeměmi. Navzdory složitému snižování veřejného deficitu instituce zdůrazňuje, že ke zvýšení fiskálních rezerv a snížení dluhu bude nezbytný střednědobý fiskální plán kompatibilní s růstem.
Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře Španělsko.
Zdroj: www.elpais.com
Britský McLaren se spojil se startupem Forseven, který je financován investiční skupinou z Abu Dhabi. Toto nečekané spojení slibuje rozšíření McLarenu a nový směr pro automobilový průmysl.
Zahraniční kancelář CzechTrade Kazachstán zorganizovala ve dnech 21.-25. února Misi českých firem v oboru pekárenských technologií. Na misi jsme zaměřili především na zjištění exportního potenciálu českých firem v Kazachstánu a Kyrgyzstánu.
S rekordním obratem a ambiciózní expanzí za 16 miliard eur posiluje Rewe svou pozici jednoho z nejsilnějších hráčů evropského maloobchodu.
S cílem proniknout na japonský trh či posílit své stávající obchodní kontakty se ve spolupráci s agenturou CzechTrade zúčastnili prestižního veletrhu zástupci českých firem, výzkumných center a Českého optického klastru.