Švédsko plánuje rozsáhlou modernizaci hlavního nádraží a depa Tomteboda. Projekt otevře dveře i zahraničním dodavatelům.
Švédská Správa dopravní infrastruktury (Trafikverket) plánuje rozsáhlou rekonstrukci nejvytíženější železniční stanice ve Švédsku – Stockholm Central – spolu s modernizací nedalekého depa Tomteboda. První odhad počítá s investicí až 17 miliard švédských korun (36 miliard korun). Cílem je rozšířit a narovnat nástupiště, zvýšit kapacitu až o 40 %, vybudovat nové podchody a zefektivnit provozní zázemí pro vlaky.
Stavba má začít po roce 2026 a potrvá přibližně 15 až 20 let. Projekt bude koordinovat rozvojový plán Centralstaden, který má překrýt kolejiště a otevřít nové veřejné a komerční prostory v centru města.
Rozsah a délka projektu otevírá prostor i pro zahraniční dodavatele. České firmy se zkušenostmi v oblasti železniční infrastruktury, elektrotechniky, stavebnictví, IT systémů a údržbových technologií mohou nabídnout své know-how jako subdodavatelé. Švédsko v infrastrukturních projektech vítá efektivní, inovativní a udržitelná řešení – což je příležitost pro firmy s evropskými referencemi.
Zájemcům o vstup na švédský trh doporučujeme sledovat další fáze projektu a využít podpory od naší kanceláře CzechTrade Skandinávie.
Zpracoval kolektiv zahraniční kanceláře CzechTrade Skandinávie.
Zdroj: https://www.trafikverket.se/
Zvýšené globální napětí v obchodní politice vytváří novou příležitost pro firmy z EU. Španělsko si aktivně buduje pozici distribučního a obchodního uzlu mezi Evropou a zeměmi, jako jsou Brazílie, Mexiko, Indie a Maroko a české firmy mohou být u toho.
Maroko se stále výrazněji prosazuje jako atraktivní trh s rostoucím významem pro zahraniční obchod. Stabilní prostředí, dynamický rozvoj a strategická poloha z něj činí zajímavou příležitost pro české exportéry.
Pokud právě atestujete dokumenty ve Spojených arabských emirátech, případně se na to v dohledné době chystáte, věnujte pozornost následující informaci.
Počet domácích mazlíčků v chilských domácnostech je od doby pandemie na vzestupu. Švýcarská firma Nestlé se tak rozhodla upevnit svoji pozici jedničky na chilském trhu a do zvětšení plochy distribučního centra pro svoji značku Purina investuje 30 milionů dolarů.