Švédská vláda nakupuje obrannou techniku, rozpočet vzrostl na historické maximum.
Švédsko prochází největším posílením obrany za poslední desetiletí a výrazně navyšuje investice do vojenské techniky a vybavení. „Musíme zvýšit produkční kapacity obranného průmyslu, abychom dokázali pokrýt rostoucí poptávku,“ uvedl ministr obrany Pål Jonson.
Objednávky švédského úřadu pro obranný materiál (FMV) vzrostly mezi lety 2022 a 2024 více než trojnásobně – z 19 miliard švédských korun v roce 2021 na více než 67 miliard v roce 2024. Za poslední dva roky FMV zadalo zakázky v hodnotě 120 miliard švédských korun, což je historicky nejvyšší úroveň.
Současná situace v Evropě zvyšuje potřebu vojenského materiálu, munice a raket nejen ve Švédsku, ale i v celé západní Evropě. Švédsko podporuje Ukrajinu a nahrazuje darovanou techniku, což urychluje nové objednávky.
Díky těmto rozsáhlým investicím se otevírají příležitosti také pro zahraniční dodavatele, kteří se specializují na výrobu obranného materiálu, strojírenské komponenty, elektronické systémy nebo logistické zajištění. Švédská vláda navíc spolupracuje s dalšími evropskými státy na velkoobjemových objednávkách, což vytváří stabilní a dlouhodobou poptávku.
Zpracovala zahraniční kancelář CzechTrade Skandinávie.
Zdroj: https://www.di.se/
Zvýšené globální napětí v obchodní politice vytváří novou příležitost pro firmy z EU. Španělsko si aktivně buduje pozici distribučního a obchodního uzlu mezi Evropou a zeměmi, jako jsou Brazílie, Mexiko, Indie a Maroko a české firmy mohou být u toho.
Maroko se stále výrazněji prosazuje jako atraktivní trh s rostoucím významem pro zahraniční obchod. Stabilní prostředí, dynamický rozvoj a strategická poloha z něj činí zajímavou příležitost pro české exportéry.
Pokud právě atestujete dokumenty ve Spojených arabských emirátech, případně se na to v dohledné době chystáte, věnujte pozornost následující informaci.
Počet domácích mazlíčků v chilských domácnostech je od doby pandemie na vzestupu. Švýcarská firma Nestlé se tak rozhodla upevnit svoji pozici jedničky na chilském trhu a do zvětšení plochy distribučního centra pro svoji značku Purina investuje 30 milionů dolarů.