Čínský trh je pro Lexus klíčový, protože se snaží splnit své cíle v oblasti elektromobilů do roku 2035. Sériové verze LF-ZC a LF-ZL jsou pravděpodobnými kandidáty na čínskou výrobu. Cílem Toyoty je zvýšit celkovou výrobu v Číně na 3 miliony kusů ročně.
Toyota plánuje v roce 2027 otevřít v Šanghaji továrnu na výrobu nové generace elektromobilů Lexus. Nový výrobní závod bude hrát důležitou roli v plánované čínské expanzi Toyoty, která chce do konce desetiletí zdvojnásobit místní výrobu. Japonská automobilka bude tento nový čínský závod stavět sama, nikoli prostřednictvím společného podniku, jako je tomu u jejích stávajících podniků FAW Toyota nebo GAC Toyota.
Mohla by se tak stát první japonskou automobilkou, která bude mít závod v Číně, což podtrhuje význam tohoto největšího automobilového trhu na světě.
Podrobností o chystané továrně je zatím málo, uvádí se, že Lexus chce do roku 2035 100 % svých celosvětových prodejů zajistit elektromobily a do roku 2030 chce prodat 1 milion elektromobilů.
V loňském roce značka prodala v Číně zhruba 180 000 vozů, a zatímco většina ostatních západních automobilek se do roku 2024 potýkala s problémy, prodeje Lexusu oproti loňsku vzrostly o 3 %. Před rokem 2018 musely zahraniční automobilky, které chtěly v Číně zřídit výrobní závody, spolupracovat s místní firmou.
Nyní mohou značky vstoupit na trh bez společného podniku. Vybudování závodu v Číně pomůže Toyotě těžit z levné, kvalifikované a efektivní místní pracovní síly potřebné k výrobě elektromobilů.
Zpracoval kolektiv kanceláře CzechTrade v Číně (Šanghaj)
Zdroj: Carscoops
Britský McLaren se spojil se startupem Forseven, který je financován investiční skupinou z Abu Dhabi. Toto nečekané spojení slibuje rozšíření McLarenu a nový směr pro automobilový průmysl.
Zahraniční kancelář CzechTrade Kazachstán zorganizovala ve dnech 21.-25. února Misi českých firem v oboru pekárenských technologií. Na misi jsme zaměřili především na zjištění exportního potenciálu českých firem v Kazachstánu a Kyrgyzstánu.
S rekordním obratem a ambiciózní expanzí za 16 miliard eur posiluje Rewe svou pozici jednoho z nejsilnějších hráčů evropského maloobchodu.
S cílem proniknout na japonský trh či posílit své stávající obchodní kontakty se ve spolupráci s agenturou CzechTrade zúčastnili prestižního veletrhu zástupci českých firem, výzkumných center a Českého optického klastru.