Za unikátním reproduktorem Opsodis 1 stojí stavební společnost Kajima Corporation, která při vývoji využila své zkušenosti s anechoickými (zvukotěsnými) komorami.
Technologii anechoických komor si firma osvojila v rámci testů stavebních materiálů a hlučnosti stavebních prací. Postupně však ve svém R&D centru vybudovala jednu z nejpokročilejších zvukotěsných místností v zemi, což jí umožňuje precizní měření přenosu zvuku a lokalizaci ozvěny. Tyto znalosti využívá například při návrhu divadel a koncertních síní, kde je kvalita zvuku v prostoru klíčová.
Možnost přesného měření přenosu zvuku byla zásadní i při vývoji reproduktoru Opsodis 1, který usměrněním zvukových vln vytváří pohlcující trojrozměrný zvukový efekt. Posluchači tak mají pocit, že jsou obklopeni zvukem přicházejícím z různých směrů.
Reproduktor je v současnosti možné si předobjednat v rámci crowdfundingové kampaně za 74 800 jenů (přibližně 12 000 korun) a k prvním zákazníkům by se měl dostat v průběhu příštího roku.
Opsodis 1 je prvním produktem společnosti určeným pro širokou veřejnost. Kajima Corporation věří, že její technologie a know-how lze využít i v jiných oblastech než jen při poslechu hudby či sledování filmů. Do budoucna by proto ráda našla uplatnění například v muzeích a zábavních parcích, kde by 3D zvuk mohl zlepšit zážitek návštěvníků. Potenciál vidí i ve zdravotnictví – přesná lokalizace zdroje zvuku a jeho šíření by mohly výrazně přispět k vývoji pokročilejších naslouchadel.
Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře agentur CzechTrade a CzechInvest Japonsko.
Zdroj: Mainichi, Nikkei
ELEC Expo 2025 v Maroku představuje historicky největší příležitost pro české firmy k prezentaci a expanzi na africké trhy v elektrotechnice a obnovitelných zdrojích.
Tato iniciativa zapojením nových technologií dále posílí pozici Kanady ve světě jako jednoho z lídrů ve výrobě baterií.
Peru prochází rozsáhlou digitální transformací pod hlavičkou Národního programu pro telekomunikace (Pronatel), který spadá pod peruánské Ministerstvo dopravy a komunikací. Tento strategický program cílí na překonání digitální propasti a zajištění přístupu k vysokorychlostnímu internetu i v odlehlých oblastech země.
Švédská vláda oficiálně schválila zahájení výstavby nové železniční tratě North Bothnia Line (Norrbotniabanan) mezi městy Dåva a Skellefteå. Jedná se o strategicky významný infrastrukturní projekt, který má zlepšit dopravní propojení severního Švédska a zároveň podpořit přechod na udržitelnější formy dopravy.