Za unikátním reproduktorem Opsodis 1 stojí stavební společnost Kajima Corporation, která při vývoji využila své zkušenosti s anechoickými (zvukotěsnými) komorami.
Technologii anechoických komor si firma osvojila v rámci testů stavebních materiálů a hlučnosti stavebních prací. Postupně však ve svém R&D centru vybudovala jednu z nejpokročilejších zvukotěsných místností v zemi, což jí umožňuje precizní měření přenosu zvuku a lokalizaci ozvěny. Tyto znalosti využívá například při návrhu divadel a koncertních síní, kde je kvalita zvuku v prostoru klíčová.
Možnost přesného měření přenosu zvuku byla zásadní i při vývoji reproduktoru Opsodis 1, který usměrněním zvukových vln vytváří pohlcující trojrozměrný zvukový efekt. Posluchači tak mají pocit, že jsou obklopeni zvukem přicházejícím z různých směrů.
Reproduktor je v současnosti možné si předobjednat v rámci crowdfundingové kampaně za 74 800 jenů (přibližně 12 000 korun) a k prvním zákazníkům by se měl dostat v průběhu příštího roku.
Opsodis 1 je prvním produktem společnosti určeným pro širokou veřejnost. Kajima Corporation věří, že její technologie a know-how lze využít i v jiných oblastech než jen při poslechu hudby či sledování filmů. Do budoucna by proto ráda našla uplatnění například v muzeích a zábavních parcích, kde by 3D zvuk mohl zlepšit zážitek návštěvníků. Potenciál vidí i ve zdravotnictví – přesná lokalizace zdroje zvuku a jeho šíření by mohly výrazně přispět k vývoji pokročilejších naslouchadel.
Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře agentur CzechTrade a CzechInvest Japonsko.
Zdroj: Mainichi, Nikkei
Britský McLaren se spojil se startupem Forseven, který je financován investiční skupinou z Abu Dhabi. Toto nečekané spojení slibuje rozšíření McLarenu a nový směr pro automobilový průmysl.
Zahraniční kancelář CzechTrade Kazachstán zorganizovala ve dnech 21.-25. února Misi českých firem v oboru pekárenských technologií. Na misi jsme zaměřili především na zjištění exportního potenciálu českých firem v Kazachstánu a Kyrgyzstánu.
S rekordním obratem a ambiciózní expanzí za 16 miliard eur posiluje Rewe svou pozici jednoho z nejsilnějších hráčů evropského maloobchodu.
S cílem proniknout na japonský trh či posílit své stávající obchodní kontakty se ve spolupráci s agenturou CzechTrade zúčastnili prestižního veletrhu zástupci českých firem, výzkumných center a Českého optického klastru.