Zahraniční kancelář CzechTrade
Indonésie

Nabízíme služby zahraničních zástupců CzechTrade, kteří aktivně vyhledávají exportní příležitosti, umí získat ověřené obchodní kontakty, pomohou s prezentací vašeho produktu nebo poradí s výběrem vhodného zahraničního trhu.
Kompletní nabídku Exportního poradenství najdete v sekci Naše služby nebo se neváhejte obrátit na příslušného oborového specialistu CzechTrade

Kontakty

Ing. Kameník Ivan

CzechTrade Indonésie

Ing. Ivan Kameník vedoucí zahraniční kanceláře
Jalan Gereja Theresia No.20
10350, Jakarta Pusat Menteng
Indonesia
www.czechtrade-indonesia.com

Nejbližší akce z teritoria

Aktuality z teritoria

Jak Vám můžeme pomoci?

Informace z teritoria

Informace o Indonésii

Indonésie v posledních letech dosahuje zajímavých temp růstu, je politicky stabilní a ekonomicky patří mezi největší země Jihovýchodní Asie.

Motorem tohoto boomu je obrovská vnitřní spotřeba a export přírodních zdrojů. Indonésie představuje díky svému počtu obyvatelstva (téměř 240 mil.) obrovský potencionální trh. 

V současné době dochází k prudkému nárůstu střední třídy (15 % obyvatelstva), která si může dovolit koupit široké spektrum produktů začínající od výrobků běžné denní spotřeby, přes luxusní produkty až po nákup letadel.

Většina obyvatel vyznává islám, ale jedná se o republiku, s fungujícím parlamentem v čele s voleným prezidentem.

Indonésie se zařadila mezi jednu ze zemí skupiny G20 a je druhou nejrychleji se rozvíjející asijskou zemí. Indonésie je dlouholetým členem WTO a jedním z nejaktivnějších a nejsilnějších členů ASEAN. Indonéská ekonomika v posledních letech dosahuje 6% meziročního nárůstu HDP, což je výsledkem zvyšující se domácí spotřeby, exportem a růstem domácích a zahraničních investic.

V žebříčku konkurenceschopnosti zemí, který sestavuje Světové ekonomické fórum (WDF) se Indonésie drží na 38. místě.

Vývozy českých výrobků do Indonésie mají dlouholetou tradici. Indonéská vláda, ale i soukromý sektor, se v posledních letech snaží modernizovat zastaralou výrobní základnu zaváděním nových technologií. Státní sektor si stále udržuje silný vliv v odvětvích jako je infrastruktura, energetika, cukrovarnictví. Je kladen důraz na rozvoj odvětví zpracovatelského průmyslu, díky významné surovinové základně. V poslední době se investice zaměřují i do posilování ochrany životního prostředí. Tyto pozitivní trendy jsou posilovány přílivem zahraničního kapitálu a zájmem mezinárodních bankovních institucí o financování projektů.

Podrobné teritoriální informace o indonéské ekonomice, včetně aktuálních kontaktů, poptávek, tendrů a investičních příležitostí naleznete na portálu BusinessInfo.cz.

Časové pásmo
Indonésie svou rozlohou zasahuje do 2 časových zón GMT +7 a +8 hod.
Zahraniční kancelář CzechTrade ve městě Jakarta náleží do pásma GMT +7 hod.

Desatero pro obchodování

  1. Alfou a omegou je navázat osobní vztah. 
    To se samozřejmě nepovede na první schůzce, ale všichni zde počítají s tím, že se uvidíte vícekrát. Většina obchodů se uskuteční přes osobní kontakty. Pokud se Indonésan začne chovat chladně a odtažitě je zřejmé, že nastal problém.
  2. Na schůzku přijďte včas.
    Indonésané očekávají ze strany svých evropských obchodních partnerů dochvilnost, nicméně zejména v Jakartě mají všichni porozumění pro zdržení způsobené obrovskými dopravními zácpami.
  3. Jednejte v angličtině.
    Jazykem v zahraničním obchodním styku je angličtina. Nicméně místní partnery vždy velmi potěšíte pár frázemi v indonéštině. Je obvyklé oslovování křestním jménem, což není neuctivost, ale místní zvyk.
  4. Vizitku podávejte i přijímejte oběma rukama. 
    Vizitka by měla být prezentována každé osobě, která se účastní jednání, a po obdržení se pečlivě studuje a drží oběma rukama. Nikdy na ni nepište nebo neuchovávejte v zadní kapse kalhot.
  5. Obrňte se trpělivostí.
    Počítejte s tím, že jedno setkání pro dojednání obchodu nestačí. Obrňte se trpělivostí a buďte přátelští a optimističtí.
  6. Indonésané jsou zvyklí o cenách smlouvat. 
    Od obchodníka, který chce v Indonésii uspět, to vyžaduje velkou trpělivost a většina obchodních jednání o smluvních podmínkách trvá déle, než se plánovalo.
  7. Indonésané upřednostňují tlumené vyjadřování. 
    Hluční lidé bývají považováni za agresivní. Snažte se být trpěliví, přátelští a optimističtí. Indonésané moc neumí říkat přímé „ne“ a raději nechají věci plynout.
  8. V zemi je bezpečno.
    Dokonce bezpečněji než v mnoha evropských městech, i když je tu, jako všude na světě, nutné čelit kapesním a jiným zlodějům zejména v turistických oblastech. Pokud jste opatrní, je málo pravděpodobné, že budete okradeni.
  9. Důvěřuj, ale prověřuj.
    Pečlivě si předem prověřte bonitu, serióznost, případně i reference partnerských indonéských firem. Jen tak je možné včas se vyhnout případným problémům. 
  10. Angažujte profesionály
    Vzhledem ke značné geografické vzdálenosti a rozlehlosti Indonésie je navázání obchodních aktivit bez fyzické přítomnosti na trhu poměrně složité. Nejefektivnější formou se jeví využití služeb, které nabízí zahraniční zastoupení CzechTrade.

Perspektivní obory

  • elektronika a elektrotechnika
  • energetika
  • stavebnictví a stavební materiály
  • užitkové sklo, bižuterie a drobné zboží
  • zdravotnická technika