Doporučení pro vstup na bulharský trh za současné situace a aktuální zpravodajství
- Průzkum trhu
Jako první krok musíte najít vhodné kontakty potenciálních obchodních partnerů na místním trhu. V Bulharsku bohužel neexistuje žádná neplacené databáze tohoto typu. Nejlepší alternativou v tomto případě je vyhledávač google.bg v kombinaci s vyhledáváním klíčových slov. V případě zájmu vám zahraniční kancelář CzechTrade (ZK Sofia) může provést prvotní obecný screening trhu, zda nabízený produkt nebo služba má potenciál na bulharském trhu.
- Vyhledání obchodních partnerů
Druhým krokem je nalezení kontaktů potenciálních obchodních partnerů na bulharském trhu. ZK Sofia vám s tímto krokem může pomoct, poskytne vám kontakty ze svých databází a interních informačních zdrojů. Dále prověří kontakty nalezené na internetu. Důležitá je identifikace správné cílové skupiny. Pro identifikaci správného partnera je nutné, abyste ZK Sofia informovali o své nabídce a popsali produkty, které nabízíte.
- Výběr vhodných obchodních partnerů
Na základě informací zcela ZK Sofia individuálně připraví tzv. „long list“, který vám zašle. Jakmile vyberete společnosti, které považujete za nejvhodnější, ZK Sofia je kontaktuje a poskytne informace o vaší společnosti, včetně zaslání prezentačních materiálů potenciálnímu bulharskému partnerovi. Připravte si materiály v angličtině. Pokud je nemáte, ZK Sofia vám je pomůže přeložit do bulharštiny.
- Zpětná vazba
Poté se ZK Sofia znovu obrátí na bulharskou společnost, aby se ujistila, zda je nabízený produkt pro bulharský trh zajímavý. V současné době mnoho společností funguje nestandardním způsobem a pracuje v režimu home office. Je tedy velmi pravděpodobné, že nebude možné spojit se všemi vytipovanými společnostmi.
ZK Sofia nabízí příležitost představit se na svých webových stránkách v bulharštině, kde se bulharské společnosti budou moci dozvědět více o produktech, které nabízíte.
Odkazy:
Aktuální informace o situaci v Bulharsku naleznete na portálu BusinessInfo.cz.
Obecné informace o teritoriu
Bulharská republika se řadí k tradičním zahraničně-obchodním partnerům České republiky. Je to dáno slovanstvím, jazykovou a geografickou blízkostí, historickými vazbami a podobnou nedávnou minulostí. Po vstupu Bulharska do Evropské unie v lednu 2007 se výrazně zjednodušily podmínky vzájemného obchodu s Českou republikou.
Výměna zboží mezi ČR a Bulharskem má dlouholetou tradici už z minulého období. Po transformaci obou ekonomik a po změně exportní a importní orientace se objem obchodní výměny stabilizoval a v posledních letech meziročně dochází ke zvýšení objemů v řádech desítek procent.
Česká republika má trvale kladné saldo vzájemného obchodu a po vstupu Bulharska do Evropské unie české firmy projevují zvýšený zájem o bulharský trh a s daleko větší intenzitou na něm působí. Česká republika a české výrobky mají v Bulharsku tradičně dobré jméno a proto se Bulharsko jeví jako perspektivní partner českých firem i v budoucnosti.
Podrobné teritoriální informace o bulharské ekonomice, včetně aktuálních kontaktů, poptávek, tendrů a investičních příležitostí naleznete na portálu BusinessInfo.cz.