Nabízíme služby zahraničních zástupců CzechTrade, kteří aktivně vyhledávají exportní příležitosti, umí získat ověřené obchodní kontakty, pomohou s prezentací vašeho produktu nebo poradí s výběrem vhodného zahraničního trhu.
Kompletní nabídku Exportního poradenství najdete v sekci Naše služby nebo se neváhejte obrátit na příslušného oborového specialistu CzechTrade.
Tradiční francouzské průmyslové obory, jako jsou letecký a automobilový průmysl, byly pandemií zásadně zasaženy. Vládní představitelé i aktéři v průmyslu se shodují na nutnosti strukturálních změn ekonomiky a tvorbě nových hodnotových řetězců, jako jsou zdravotnictví, vodíkové pohony, výroba baterií či vesmírný průmysl.
Ve francouzském regionu Île-de-France budou moci úředníci překročit běžný limit tří dnů práce na dálku týdně. Roční kvóta placených dnů se jim zvýší o deset dnů.
Dvojí využití zemědělské půdy pro pěstování i výrobu energie dostalo ve Francii zelenou.
Francouzský prezident Emmanuel Macron po příletu do Prahy vystoupil na česko-francouzském jaderném fóru, kde vyjádřil podporu nabídce francouzské energetické společnosti EDF na výstavbu jaderných bloků v Česku.
Až 7000 eur. Tolik je francouzská vláda schopna přispět na nákup elektromobilu. Připravila totiž nové kolo dotací.
Francie patří k tradičním obchodním partnerům České republiky. Po Německu, Slovensku a Polsku je naším čtvrtým největším vývozním partnerem, respektive prvním, se kterým nemáme společnou geografickou hranici.
Rozhodujícím momentem pro náš zahraniční obchod byl vstup České republiky do Evropské unie. Za posledních pět let došlo k více než dvojnásobnému navýšení exportu do Francie (v hodnotách vývozu) a od roku 2005 máme s Francií kladnou obchodní bilanci. Francie je přitom po Německu druhou největší evropskou ekonomikou.
Ač je francouzský trh trhem nasyceným téměř ve všech směrech, mají české firmy šanci se v tvrdé konkurenci prosadit. Český průmysl má především mezi odbornou veřejností velice dobrý zvuk, zejména z důvodu kvality výroby, spolehlivosti dodávek a bezproblémové spolupráce.
Je však třeba nesázet pouze na cenu výroby, která již v mnoha případech není nižší než ceny francouzské, a zaměřit se i na další aspekty, jakými jsou například design, servis, pružnost dodávek apod.
Podrobné teritoriální informace o francouzské ekonomice, včetně aktuálních kontaktů, poptávek, tendrů a investičních příležitostí naleznete na portálu BusinessInfo.cz.