Francie

Nabízíme služby zahraničních zástupců CzechTrade, kteří aktivně vyhledávají exportní příležitosti, umí získat ověřené obchodní kontakty, pomohou s prezentací vašeho produktu nebo poradí s výběrem vhodného zahraničního trhu.
Kompletní nabídku Exportního poradenství najdete v sekci Naše služby nebo se neváhejte obrátit na příslušného oborového specialistu CzechTrade.

Informace z teritoria

FrancieFrancie

Doporučení pro vstup na francouzský trh za pandemické situace koronaviru a aktuální zpravodajství

  1. Zmapování trhu
    Stále platí, že pro úspěšnou akvizici nových obchodních partnerů ve Francii je nutná znalost a komunikace ve francouzském jazyce. Pro prvotní vyhledání kontaktů a prvotní zmapování trhu využívejte především francouzskou verzi internetového vyhledávače Google při zadávání správných klíčových slov. S těmito prvotními analýzami a vyhledáním a sestavením přehledného seznamu potenciálních odběratelů vám pomůžeme může pomoct zahraniční kancelář CzechTrade v Paříži (ZK Paříž).
    Většina webových stránek je ve francouzštině a v některých případech firmy mají firmy na svých stránkách místo kontaktního emailu uveden pouze kontaktní formulář. Ve většině případů se však obecný kontaktní email na firmu skrývá v sekci „mentiones legales“ vždy na konci každé stránky.
  2. Oslovení firmy
    První oslovení je nejlepší provést e-mailem v ve francouzštině na obecné firemní emaily. V těle emailu krátce představte vaši firmu a produkty nebo služby, které nabízíte. Do přílohy přidejte váš katalog, ceníky, dodací podmínky a další marketingové materiály v PDF, vše ideálně přeložené do francouzštiny. Prezentační email by měl být co nejstručnější a věcný.
    ZK Paříž následně doporučuje telefonickou akviziční kampaň. V tomto případě je ideální, pokud ovládáte francouzštinu. Volejte na obecná firemní telefonní čísla, kde se v 99 % případů spojíte s recepcí. Odvolejte se na předchozí emailovou konverzaci a požadujte kontakt na osobu odpovědnou za jednání s novými dodavateli. Následně této osobě opět pošlete akviziční email nebo se s ní rovnou spojte telefonicky.
  3. Reference
    Pracujte s referencemi – máte-li reference z Francie, vždy je uveďte již v prvotním oslovení.
  4. Příprava materiálů
    Momentálně již některé firmy fungují normálně, řada administrativních pracovníků je ale stále v režimu home office. Je tedy možné, že se do některé z firem nedovoláte. Věnujte mezitím čas přípravě kvalitních podkladů pro oslovení ve francouzštině. Překlady do francouzštiny před tiskem materiálů nechte zkontrolovat rodilým mluvčím.

 

Aktuální stav ve Francii
 

Obecné informace o teritoriu

Francie patří k tradičním obchodním partnerům České republiky. Po Německu, Slovensku a Polsku je naším čtvrtým největším vývozním partnerem, respektive prvním, se kterým nemáme společnou geografickou hranici.

Rozhodujícím momentem pro náš zahraniční obchod byl vstup České republiky do Evropské unie. Za posledních pět let došlo k více jak dvojnásobnému navýšení exportu do Francie (v hodnotách vývozu) a od roku 2005 máme s Francií kladnou obchodní bilanci. Francie je přitom po Německu druhou největší evropskou ekonomikou.

Ač je francouzský trh trhem nasyceným téměř ve všech směrech, mají české firmy šanci se v tvrdé konkurenci prosadit. Český průmysl má především mezi odbornou veřejností velice dobrý zvuk, zejména z důvodu kvality výroby, spolehlivosti dodávek a bezproblémové spolupráce.

Je však třeba nesázet pouze na cenu výroby, která již v mnoha případech není nižší než ceny francouzské, a zaměřit se i na další aspekty, jakými jsou například design, servis, pružnost dodávek apod.

Podrobné teritoriální informace o francouzské ekonomice, včetně aktuálních kontaktů, poptávek, tendrů a investičních příležitostí naleznete na portálu BusinessInfo.cz.

Desatero pro obchodování

FrancieFrancie
  1. Připravte si reprezentativní dokumentaci a webové stránky, nejlépe ve francouzštině.
  2. Při prvním kontaktu neposílejte e – mail ani fax, raději zatelefonujte – Francouzi preferují osobní kontakt.
  3. Pokud neovládáte francouzštinu, vezměte si na první jednání tlumočníka.
  4. Naučte se alespoň několik francouzských vět.
  5. Schůzku si domluvte dopředu, přijďte na ni včas, ale ne dříve.
  6. Vyjadřujte se strukturovaně, jasně argumentujte a navrhujte řešení.
  7. Cenu stanovujte s ohledem na západoevropskou konkurenci (Francouzi neuznají, že český výrobek může být dražší než španělský, italský či dokonce německý), nechte si prostor pro mírnou slevu.
  8. Prokazujte svému partnerovi respekt, ale nenechte se jeho požadavky zatlačit do kouta.
  9. Raději se chovejte formálně a nechte váš protějšek udělat první krok k méně formálnímu jednání.
  10. Kontakt v pravidelných intervalech opakujte, vždy s novou informací. Tím je vidět, že se vaše firma rozvíjí.
  11. Buďte trpěliví a vytrvalí, na reakci francouzské strany se obvykle čeká velmi dlouho.
  12. Věnujte pozornost obchodní smlouvě s partnerem, prověřte si bonitu partnera, pojištění.
  13. Distribuční práva specifikujte geograficky a vymezujte je časem.
  14. Využijte služeb státu v teritoriu (prezentace na veletrzích, asistenční podpora).
  15. Nesnažte se francouzského partnera zastihnout mezi 12 – 14 hodinou, o jakýchkoliv svátcích, v srpnu.

Nejbližší související akce

AEROMART Toulouse 2020 2. 12. 2020 - 3. 12. 2020 Veletrh
Francie
Toulouse,
Francie
Více informací
JEC WORLD 2020-NOVUMM KET 2020/025K 9. 3. 2021 - 11. 3. 2021 Veletrh NOVUMM KET
Francie
Paříž,
Francie
Více informací

Články a rozhovory

Itálie Itálie
Německo Německo
Švédsko Švédsko
Polsko Polsko
Nizozemsko Nizozemsko
Rakousko Rakousko
Francie Francie
Slovensko Slovensko
Velká Británie Velká Británie
| 20. 4. 2020