Francie

Nabízíme služby zahraničních zástupců CzechTrade, kteří aktivně vyhledávají exportní příležitosti, umí získat ověřené obchodní kontakty, pomohou s prezentací vašeho produktu nebo poradí s výběrem vhodného zahraničního trhu.
Kompletní nabídku Exportního poradenství najdete v sekci Naše služby nebo se neváhejte obrátit na příslušného oborového specialistu CzechTrade.

Informace z teritoria

FrancieFrancie

Doporučení pro vstup na francouzský trh za současné situace a aktuální zpravodajství

  1. Zmapování trhu
    Pro úspěšnou akvizici nových obchodních partnerů komunikujte ve francouzštině. Pro prvotní vyhledání kontaktů a prvotní zmapování trhu využívejte především francouzskou verzi internetového vyhledávače Google při zadávání správných klíčových slov. S těmito prvotními analýzami a vyhledáním a sestavením přehledného seznamu potenciálních odběratelů vám pomůže naše zahraniční kancelář CzechTrade v Paříži.
    Francouzské společnosti obvyke provozují webových stránky jen ve francouzštině. V některých případech jsou kontaktní informace nahrazeny kontaktním formulářem. Obecný firemní e-mail zpravidla najdete v sekci „mentiones legales“, na konci každé stránky.
  2. Oslovení firmy
    První oslovení je nejvhodnější provést e-mailem ve francouzštině na obecné firemní e-maily. Krátce představte vaši firmu a produkty nebo služby, které nabízíte. Do přílohy přiložte katalog, ceníky, dodací podmínky a další marketingové materiály v PDF, vše ideálně přeložené do francouzštiny. Prezentační e-mail by měl být co nejstručnější a věcný.
    Zahraniční kancelář CzechTrade Francie následně doporučuje telefonickou akviziční kampaň. Ideální je, když ovládáte francouzštinu. Volejte na obecná firemní telefonní čísla, kde se v 99 % případů spojíte s recepcí. Odvolejte se na předchozí e-mailovou konverzaci a požadujte kontakt na osobu odpovědnou za jednání s novými dodavateli. Následně této osobě opět pošlete akviziční e-mail nebo se s ní rovnou spojte telefonicky.
  3. Reference
    Pracujte s referencemi. Máte-li reference z Francie, vždy je uveďte již v prvotním oslovení.
  4. Příprava materiálů
    Řada firem funguje v běžném režimu, nicméně pracovníci mohou stále fungovat na home office. Je tedy možné, že se do některé z firem nedovoláte. Čas věnujte přípravě kvalitních podkladů přímo ve francouzštině. Překlady nechte zkontrolovat rodilým mluvčím.

 

Aktuální informace o situaci ve Francii naleznete na portálu BusinessInfo.cz.

 

Obecné informace o teritoriu

Francie patří k tradičním obchodním partnerům České republiky. Po Německu, Slovensku a Polsku je naším čtvrtým největším vývozním partnerem, respektive prvním, se kterým nemáme společnou geografickou hranici.

Rozhodujícím momentem pro náš zahraniční obchod byl vstup České republiky do Evropské unie. Za posledních pět let došlo k více jak dvojnásobnému navýšení exportu do Francie (v hodnotách vývozu) a od roku 2005 máme s Francií kladnou obchodní bilanci. Francie je přitom po Německu druhou největší evropskou ekonomikou.

Ač je francouzský trh trhem nasyceným téměř ve všech směrech, mají české firmy šanci se v tvrdé konkurenci prosadit. Český průmysl má především mezi odbornou veřejností velice dobrý zvuk, zejména z důvodu kvality výroby, spolehlivosti dodávek a bezproblémové spolupráce.

Je však třeba nesázet pouze na cenu výroby, která již v mnoha případech není nižší než ceny francouzské, a zaměřit se i na další aspekty, jakými jsou například design, servis, pružnost dodávek apod.

Podrobné teritoriální informace o francouzské ekonomice, včetně aktuálních kontaktů, poptávek, tendrů a investičních příležitostí naleznete na portálu BusinessInfo.cz.

Desatero pro obchodování

FrancieFrancie
  1. Připravte si reprezentativní dokumentaci a webové stránky, nejlépe ve francouzštině.
  2. Při prvním kontaktu neposílejte e-mail ani fax, raději zatelefonujte – Francouzi preferují osobní kontakt.
  3. Pokud neovládáte francouzštinu, vezměte si na první jednání tlumočníka.
  4. Naučte se alespoň několik francouzských vět.
  5. Schůzku si domluvte dopředu, přijďte na ni včas, ale ne dříve.
  6. Vyjadřujte se strukturovaně, jasně argumentujte a navrhujte řešení.
  7. Cenu stanovujte s ohledem na západoevropskou konkurenci (Francouzi neuznají, že český výrobek může být dražší než španělský, italský či dokonce německý), nechte si prostor pro mírnou slevu.
  8. Prokazujte svému partnerovi respekt, ale nenechte se jeho požadavky zatlačit do kouta.
  9. Raději se chovejte formálně a nechte váš protějšek udělat první krok k méně formálnímu jednání.
  10. Kontakt v pravidelných intervalech opakujte, vždy s novou informací. Tím je vidět, že se vaše firma rozvíjí.
  11. Buďte trpěliví a vytrvalí, na reakci francouzské strany se obvykle čeká velmi dlouho.
  12. Věnujte pozornost obchodní smlouvě s partnerem, prověřte si bonitu partnera, pojištění.
  13. Distribuční práva specifikujte geograficky a vymezujte je časem.
  14. Využijte služeb státu v teritoriu (prezentace na veletrzích, asistenční podpora).
  15. Nesnažte se francouzského partnera zastihnout mezi 12-14 hodinou, o jakýchkoliv svátcích, v srpnu.

Nejbližší související akce

POLLUTEC Lyon 2023 - NOVUMM KET 2023/013K 10. 10. 2023 - 13. 10. 2023 Veletrh NOVUMM KET
Francie
Lyon,
Francie
Více informací