České firmy uspěly v minulých letech v maďarském stavebním odvětví například s čističkami vody, zastřešením bazénů a teras, potrubními systémy, vzduchovou technikou, klasickými stavebními stroji či s vybavení koupelen a toalet. Obor v Maďarsku loni prošel útlumem kvůli nedostatku peněz, inflaci i vysokým úrokům. Letošek by ale měl přinést zase obrat k lepšímu.
Propojujeme české výrobce a dodavatele inovativních řešení se zástupci měst, abychom pomohli proměnit městské oblasti v místa, kde se lidem daří, kde se cítí dobře a kde mají chuť trávit svůj čas.
Smart-tech, to není jen digitální svět. Takzvaná chytrá řešení naopak rozšiřují pole působnosti a hrají stále více důležitější roli i v rozvoji obcí. I proto připravuje agentura CzechTrade a Ministerstvo průmyslu a obchodu v úzké koordinaci s Ministerstvem zahraničních věcí, Ministerstvem pro místní rozvoj a Ministerstvem dopravy proexportní roadshow chytrých a šikovných řešení využitelných ve městech a vesnicích nazvanou City For The Future, jejíž pilotní akcí byla prezentace v Budapešti.
Dóra Egressy, ředitelka kanceláře CzechTrade v Budapešti, zná velmi dobře Česko i Maďarsko a potvrzuje, že mají mnoho společného. Ať jde o ukazatele, jako jsou počet obyvatel, rozloha, struktura ekonomiky, kupní síla domácností či vkus spotřebitelů. „Oba národy se velmi rychle učí, sledují poslední trendy a rychle se jim přizpůsobují, drží krok s digitalizací a celkově jsou otevřené vůči ostatním,“ poznamenává a dodává, že české výrobky tu mají obrovskou konkurenční výhodu v německé kvalitě za středoevropskou cenu. Hovořili jsme s ní v době stále probíhající pandemie covidu-19, ale s vyhlídkou na snad optimističtější rok 2021.