Itálie se stává stále přitažlivější destinací pro české podnikatele. Rostoucí ekonomika, poptávka po inovacích a investice do řady perspektivních sektorů lákají firmy zkusit štěstí na Apeninském poloostrově. Jaká specifika a nečekané překážky na ně ale číhají? O tom jsme si povídali s Markem Atanasčevem, ředitelem zahraniční kanceláře CzechTrade v Miláně.
Geografická blízkost a společná evropská historie mohou snadno vést k pokušení pominout společenská, ekonomická i mentální specifika a podlehnout stereotypům. Spolu s ředitelem zahraniční kanceláře CzechTrade v Miláně Markem Atanasčevem, zkušeným obchodníkem a znalcem italského prostředí, přibližujeme aktuální podmínky pro expanzi českých firem na Apeninský poloostrov.
Itálie byla vyhlášena časopisem The Economist zemí roku 2021. Toto ocenění podtrhlo signifikantní růst její ekonomiky, která byla v loňském roce tahounem evropského hospodářství. Celkový HDP poskočil o 6,5 %.
Evropa od července končí s používáním jednorázových plastových příborů či talířů. Jedna z mála firem, která nabídla originální náhradu, je český Refork. Vyvinul příbory z unikátní rozložitelné směsi na bázi dřevní moučky. Svůj rozjezd financuje také originálně – vydáním vlastní kryptoměny.