Společnost Airbus významně podpořila vizi indické vlády Make in India, když zadala zakázku na výrobu a montáž dveří letadel rodiny A220 společnosti Dynamatic Technologies se sídlem v Bengalúru. Tato zakázka se stala jednou největších exportních zakázek v leteckém průmyslu do Indie.
Společnost Dynamatic bude vyrábět a montovat nákladní, osobní a servisní dveře a nadkřídlové nouzové dveře pro letadla rodiny A220 s osmi dveřmi na letadlo. V
Indii se budou vyrábět i další detailní díly, což vytvoří příležitosti pro ostatní indické dodavatele.
V posledním roce jde už o druhou zakázku na dveře od Airbusu zadanou indickému dodavateli. V roce 2023 zadal Airbus zakázku na výrobu dveří pro volně ložené a nákladní prostory letounů rodiny A320 společnosti Tata Advanced Systems. Společnost Dynamatic, která je dlouholetým partnerem společnosti Airbus, již vyrábí nosník klapek letounů Airbus A330 a A320 Family a také dveře únikového poklopu kokpitu letounu A220.
Pro společnost Airbus je Indie strategickým centrem zdrojů, kam rozšiřuje svou průmyslovou stopu při montáži letadel, výroby komponentů, inženýrského návrhu a vývoje, podpory MRO, výcviku pilotů a údržby, a také spolupráce s akademickou sférou za účelem podpory lidského kapitálu.
Součásti a technologie pro každé komerční letadlo Airbus se vyrábějí právě v Indii. Roční nákup součástek a služeb společnosti Airbus z Indie činí přibližně 750 milionů dolarů, přičemž v příštích letech se tento objem zvýší na 1,5 miliardy dolarů.
Úsilí společnosti Airbus o vyspělost širšího indického leteckého ekosystému zahrnuje také výstavbu dvou finálních montážních linek. Jedna z nich je určena pro vojenský letoun C295 ve Vadodaře a druhá pro vrtulník H125.
Letoun A220 je jediným letadlem speciálně konstruovaným pro kapacitu 100-150 míst a spojuje nejmodernější aerodynamiku, pokročilé materiály a technologie a motory nejnovější generace. Díky o 50 % nižší hlukové zátěži a až o 25 % nižší spotřebě paliva na jedno sedadlo ve srovnání s letadly předchozí generace, jakož i přibližně o 40 % nižším emisím NOx, než jsou průmyslové standardy, se letoun A220 dokonale hodí pro regionální i dálkové linky.
Zpracoval tým CzechTrade Indie (Bengalúru)
Zdroj: www.airbus.com
Na konci dubna představily francouzský národní dopravce SNCF a společnost Alstom první vlakovou soupravu TGV M. Tento nový vlak slibuje velký úspěch pro francouzský železniční průmysl.
Díky inovativním fotovolatickým systémům poslouží tato budova jako inovativní, energeticky soběstačný komplex. Rakouská firma Fill začala budovu stavět v roce 2023, první fáze má být hotová ještě letos.
Japonsko se po vzoru EU chystá více zaměřit na monopolní praktiky technologických gigantů.
Sítě 6G zvýší možnosti interakce robotů, umělé inteligence, autonomní dopravy či vzdálené chirurgie a diagnostiky.