Technická univerzita v Delftu na plavbě demonstruje, že čistý vodík má potenciál pro námořní dopravu.
Studenti z TU Delft na začátku července vypluli s vlastní vodíkovou lodí do Anglie. Pokud se jim podaří dorazit, bude to poprvé, kdy loď na vodík přepluje Severní moře. Loď vyplula nizozemského Breskens do anglického Ramsgate. Loď doprovází podpůrný tým. Tým Hydro Motion z TU Delft zvládl cestu dlouhou 160 kilometrů za 12,5 hodiny.
Vodíková loď plula vysoko nad vodou, protože má tři vrtule. Díky nim dosáhne vyšší rychlost a spotřebuje méně paliva. Loď na cestu potřebovala 25 kilo vodíku, pro který byla postavena speciální nádrž ve středu trupu.
Studenti na úspěšném projektu ukázali potenciál čistého vodíku pro námořní dopravu a přispěli k udržitelnosti tohoto sektoru. Zejména pro námořní dopravu je podle nich potenciál. Mnozí členové týmu studují námořní techniku.
S úspěšným přechodem studenti nejen dosáhli technického milníku, ale také vytvořili inspirativní příklad pro celý svět.
Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Benelux.
Zdroj: www.nu.nl
ELEC Expo 2025 v Maroku představuje historicky největší příležitost pro české firmy k prezentaci a expanzi na africké trhy v elektrotechnice a obnovitelných zdrojích.
Tato iniciativa zapojením nových technologií dále posílí pozici Kanady ve světě jako jednoho z lídrů ve výrobě baterií.
Peru prochází rozsáhlou digitální transformací pod hlavičkou Národního programu pro telekomunikace (Pronatel), který spadá pod peruánské Ministerstvo dopravy a komunikací. Tento strategický program cílí na překonání digitální propasti a zajištění přístupu k vysokorychlostnímu internetu i v odlehlých oblastech země.
Švédská vláda oficiálně schválila zahájení výstavby nové železniční tratě North Bothnia Line (Norrbotniabanan) mezi městy Dåva a Skellefteå. Jedná se o strategicky významný infrastrukturní projekt, který má zlepšit dopravní propojení severního Švédska a zároveň podpořit přechod na udržitelnější formy dopravy.