Americký řetězec rychlého občerstvení Wendy’s plánuje během příštího desetiletí otevřít stovky nových restaurací po celé Evropě, včetně České republiky. Tento krok je součástí širší expanzní strategie, která zahrnuje i další země, jako jsou Irsko a Rumunsko. Wendy's vidí v České republice silný trh s tradičně vysokou poptávkou po rychlém občerstvení a strategicky výhodnou polohou.
Americký řetězec rychlého občerstvení Wendy’s, který má přes 7100 restaurací ve více než 30 zemích, oznámil ambiciózní plány pro expanzi do Evropy. V příštím desetiletí plánuje otevřít stovky nových restaurací včetně poboček v České republice. Michael Clarke, ředitel společnosti pro Evropu, uvedl, že Česko je ideální trh díky své silné tradici rychlého občerstvení a výborné geografické poloze. Přestože zatím není specifikován termín ani místo otevření první české pobočky, Clarke potvrdil, že se uvažuje o větších městech včetně Prahy.
Společnost Wendy’s vidí Českou republiku jako klíčový trh pro svou evropskou expanzi. Podobně jako řetězce Popeyes a Five Guys, které nedávno vstoupily na český trh, se Wendy’s zaměřuje na kvalitní burgery a inovativní menu. V listopadu loňského roku otevřel řetězec Popeyes svou první pobočku na Václavském náměstí, což ukázalo, že trh s rychlým občerstvením v ČR není zcela nasycený. Jan Kotrbáček ze společnosti Cushman&Wakefield potvrdil, že firmy v tomto segmentu na českém trhu fungují velmi dobře, což dokazuje i vysoká poptávka po nových provozovnách.
Kromě České republiky plánuje Wendy’s rozšířit svou franšízovou síť i v Irsku a Rumunsku. Tyto zahraniční trhy jsou zásadní pro expanzi řetězce, který očekává, že až 70 procent růstu přijde právě ze zahraničí. Firma plánuje v dalších deseti letech otevřít stovky poboček po celé Evropě, včetně Polska, Španělska, Portugalska a Francie. První pobočky v Irsku a Rumunsku by měly být otevřeny již příští rok, což naznačuje dynamiku expanzního plánu společnosti.
Český trh s rychlým občerstvením je stále atraktivní pro nové hráče. V Česku jsou nejrozšířenějšími řetězci KFC se 120 podniky a McDonald’s, který nedávno otevřel svůj 117. podnik. Na trhu se dále etablovaly značky jako Burger King nebo Pizza Hut. Wendy’s se chystá přinést svůj inovativní přístup k rychlému občerstvení do České republiky a využít tak rostoucí poptávku po kvalitních a rychlých gastronomických službách.
Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade USA (Chicago)
Zdroj: discoverwalks.com
Britský McLaren se spojil se startupem Forseven, který je financován investiční skupinou z Abu Dhabi. Toto nečekané spojení slibuje rozšíření McLarenu a nový směr pro automobilový průmysl.
Zahraniční kancelář CzechTrade Kazachstán zorganizovala ve dnech 21.-25. února Misi českých firem v oboru pekárenských technologií. Na misi jsme zaměřili především na zjištění exportního potenciálu českých firem v Kazachstánu a Kyrgyzstánu.
S rekordním obratem a ambiciózní expanzí za 16 miliard eur posiluje Rewe svou pozici jednoho z nejsilnějších hráčů evropského maloobchodu.
S cílem proniknout na japonský trh či posílit své stávající obchodní kontakty se ve spolupráci s agenturou CzechTrade zúčastnili prestižního veletrhu zástupci českých firem, výzkumných center a Českého optického klastru.