Investice má posílit výkonnost, produktivitu a udržitelnost kanadského zemědělství.
Kanadská korunní společnost na podporu zemědělství Farm Credit Canada (dále jen FCC) se zavázala, že do roku 2030 bude investovat dvě miliardy dolarů na vývoj pokročilých inovací pro zemědělský a potravinářský sektor. FCC se chystá nasměřovat více investic do inovativních přístrojů a výzkumu na podporu výkonnosti, produktivity a udržitelnosti sektoru.
Finanční prostředky budou vyplaceny z nového investičního fondu FCC Capital, který byl založen roku 2024. Od svého vzniku poskytl kapitálové zajištění řadě kanadských zemědělských podniků různých velikostí. V loňském roce podpořil přímými investicemi devět firem částkou 170 milionů kanadských dolarů, investoval prostředky do dalších tří fondů a založil nový podnikatelský akcelerátor.
Podle prezidentky a CEO FCC Justine Hendricks byl právě sektor zemědělství a potravinářství v Kanadě dlouhodobě opomíjen, přestože má Kanada potenciál stát se světovým lídrem v inovacích a produktivitě v této oblasti. Podpoře domácí produkce a zpracování potravin by měl přispět i současný obchodní konflikt se Spojenými státy americkými, jenž skrze vysoká cla poukázal na důležitost robustní domácí produkce i rychlé adaptability sektoru.
Zpracoval tým pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Kanada.
Zdroj: Canadian Manufacturing.
Zvýšené globální napětí v obchodní politice vytváří novou příležitost pro firmy z EU. Španělsko si aktivně buduje pozici distribučního a obchodního uzlu mezi Evropou a zeměmi, jako jsou Brazílie, Mexiko, Indie a Maroko a české firmy mohou být u toho.
Maroko se stále výrazněji prosazuje jako atraktivní trh s rostoucím významem pro zahraniční obchod. Stabilní prostředí, dynamický rozvoj a strategická poloha z něj činí zajímavou příležitost pro české exportéry.
Pokud právě atestujete dokumenty ve Spojených arabských emirátech, případně se na to v dohledné době chystáte, věnujte pozornost následující informaci.
Počet domácích mazlíčků v chilských domácnostech je od doby pandemie na vzestupu. Švýcarská firma Nestlé se tak rozhodla upevnit svoji pozici jedničky na chilském trhu a do zvětšení plochy distribučního centra pro svoji značku Purina investuje 30 milionů dolarů.