Dvojice předních japonských automobilek zvažuje možnou fúzi jako reakci na rostoucí konkurenci v oblasti elektromobilů.
Podle zdrojů uvnitř Nissanu a Hondy je motivací k vytvoření společné holdingové společnosti snaha vybudovat novou globální automobilovou alianci, která by byla schopna konkurovat čínským a americkým výrobcům elektrických vozů. Tento krok by navázal na dosavadní spolupráci druhé a třetí největší japonské automobilky, které již v březnu letošního roku oznámily zahájení studie proveditelnosti strategického partnerství v oblasti elektroaut a softwarových technologií, ke které se později v srpnu připojilo i Mitsubishi Motors.
V srpnu se prezident Hondy Mibe Tošihiro sice ještě nechal slyšet, že kapitálové propojení zatím není předmětem jednání, zdá se však, že zhoršující se hospodářské výsledky obě automobilky vedly k přehodnocení jejich postojů. Honda minulý měsíc snížila odhad čistého zisku pro aktuální fiskální rok, končící v březnu, na 950 miliard jenů (6,2 miliardy dolarů), což by znamenalo pokles o 14,2 % oproti předchozímu roku. Nissan v listopadu oznámil plán na zrušení 9000 pracovních míst a snížení globální výrobní kapacity o 20 %.
Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře agentur CzechTrade a CzechInvest Japonsko.
Zdroj: Mainichi, Nikkei
Investice má posílit výkonnost, produktivitu a udržitelnost kanadského zemědělství.
Výstavba nové elektrické stanice umožní od roku 2030 napájet lodě z břehu na kontejnerových a automobilových terminálech v Göteborgu.
Turecko se dohodlo se Sýrií na vývozu elektřiny a zemního plynu. Spolupráce zahrnuje také investice do infrastruktury a těžby.
Pod jeho vedením Doosan Enerbility posílila svou pozici na globálním trhu s jadernou energií a přispěla k nabídce na projekt jaderné elektrárny Dukovany v Česku.