Dopravní podnik srbského hlavního města Bělehradu vypisuje výběrové řízení na pořízení 20 souprav nových nízkopodlažních tramvají. Termín pro podávání nabídek je stanoven na 8. prosince 2023.
Ze zadávací dokumentace, kterou bělehradský městský podnik zveřejnil, nicméně není jasné, jaká je odhadovaná hodnota veřejné zakázky. Smlouva s dodavatelem má trvat 48 měsíců. Je tedy na místě předpoklad, že stejně jako u předchozích nákupů dopravních prostředků bude dodání nových tramvají probíhat v několika fázích.
Zadání hovoří o kloubových, pětidílných kolejových vozidlech, která budou kompletně nízkopodlažní a vybavená mikroprocesorovým systémem určeným k regulaci pohonného i brzdového systému. Součástí výbavy má být i video dohled v celé soupravě, plošiny pro bezbariérový přístup a klimatizace jak v prostoru pro cestující, tak i v kabině řidiče.
Délka jednotlivých souprav má být mezi 29 a 32 metry, přičemž šířka v nejširším místě musí být mezi 2,2 a 2,4 metry, a to včetně zpětných zrcátek a směrových světel.
Požadovaná životnost tramvají je minimálně 30 let, přičemž je odhadován roční nájezd 70 000 kilometrů. Zadávací dokumentaci také obsahuje požadavek, aby nová kolejová vozidla bylo v případě potřeby možno spřáhnout se stávajícími modely, které bělehradský dopravní podnik používá, tedy tramvajemi ČKD KT4, DÜVAG a soupravami od španělského výrobce CAF.
Zdroj: N1info.rs
Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Srbsko.
Ministerstvo financí zahájilo digitální veřejnou konzultaci, aby získalo názory od podniků i soukromníků na implementaci globální minimální daně.
Letošní první čtvrtletí je charakterizováno kontinuálním poklesem průmyslové výroby. Trend pokračuje již 14 po sobě jdoucích měsíců. Nejvíce negativně ovlivnil výrobu dopravních prostředků a strojů.
Vstup na čínský trh zdravotní péče představuje lákavou příležitost pro globální investory, ale je vysoce regulovaný a silně konkurenční. Aby podniky dosáhly úspěchu, musí se obratně orientovat ve vyvíjejícím se prostředí regulace a dodržování předpisů, strategicky plánovat svůj přístup a zůstat proaktivní a adaptabilní, aby si udržely svou konkurenční výhodu a efektivně reagovaly na trendy na trhu.
V roce 2023 byla Francie již pátým rokem po sobě evropskou zemí, která přilákala nejvíce zahraničních investic, a to i přesto, že došlo k jejich poklesu o pět procent.