Belgický přístav plánuje zvýšit koncesionářské a přístavní poplatky od 1. ledna 2024 o 4,09 %.
Provozovatel přístavu zdůraznil, že plánované zdražení je plně v souladu se srpnovým indexem spotřebitelských cen a je zároveň v souladu s předchozími roky a dohodami, které byly uzavřeny se všemi zájmovými skupinami. Dle přístavu je důležité, aby stejně jako v minulých letech pokračovali v investicích a udrželi si dlouhodobou konkurenceschopnost. Investiční náklady, zejména ve vztahu k cenám materiálu a práce neúměrně vzrostly. Konkurenceschopnost přístavu není vázána pouze na infrastrukturu, ale také na faktory jako je digitalizace, což je další náklad, který tyto příjmy musí pokrýt.
V rámci přístavních poplatků a koncesních sazeb jsou zahrnuty celní předpisy pro lodě, vnitrozemskou plavbu a používání doků nebo pozemků v oblasti přístavu. Zvýšení poplatků bude platit také pro remorkéry.
Zpracoval kolektiv pracovníků kanceláře CzechTrade Belgie.
Zdroj: Brusselstimes.com
Tento rozsáhlý a širokospektrý projekt zahrnuje výstavbu čtyř průmyslových linek, a pokryje tak velkou část dodavatelského řetězce pro výrobu elektromobilů.
Kolumbie je silně závislá na vodních nádržích, a to jak její obyvatelé na pitné vodě, tak i průmysl v čele s energetikou, proto vysychání a pokles vodní hladiny v přehradách dělají Kolumbijcům starosti.
„Čína vede v klíčových ukazatelích díky podpoře inovací, obchodních sítí, infrastruktury a kvalifikované pracovní síly," uvádí společnost Dezan Shira & Associates ve zprávě Emerging Asia Manufacturing Index 2024.
Podle vyúčtování za rok 2023 zaplatila průměrná německá domácnost s bytem o rozloze 70 metrů čtverečních za teplo 800 až 1100 eur.