Vodík má zásobovat energií především nákladní dopravu.
Vláda kanadské provincie Britská Kolumbie podpoří projekt od společnosti HTEC, který plánuje výstavbu 20 vodíkových stanic – 18 v Britské Kolumbii a dvě v sousední Albertě. Projekt H2 Gateway stojí 900 milionů kanadských dolarů. Kanadská infrastrukturní banka poskytne HTEC úvěr 337 milionů dolarů na výstavbu vodíkových výroben a stanic.
Linky na výrobu vodíku elektrolýzou mají být postaveny ve městech Burnaby, Nanaimo a Prince George, další zařízení na zkapalnění 15 tun vodíku vzniklého jako vedlejší produkt má být vystaveno v North Vancouveru.
H2 Gateway projekt se liší od jeho předchůdců, protože cílí na průmysl těžké a středně těžké dopravy, pro který se pohon na elektrickou energii kvůli velikosti potřebných baterií nejeví reálný. HTEC usiluje o vytvoření ekosystému výroben a čerpacích stanic pro vodík, jenž má vytvořit poptávku po adopci vodíku jakožto pohonu v nákladní dopravě.
Projekt by má snížit emise o 133 tisíc tun ročně. Podle HTECu je hlavní výzvou rozšířit využití vodíku jako zdroje energie. Jeho finanční náročnost, budoucnost a rozsah adopce této technologie tak záleží především na ochotě kanadské vlády tento projekt podpořit.
Zpracoval tým pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Kanada (Calgary).
Zdroj: The Canadian Press.
Španělsko už 12 po sobě jdoucích měsíců dokázalo generovat více než 50 % elektřiny z obnovitelných zdrojů.
První ročník veletrhu [Kyushu] Semiconductor Industry Exhibition poskytl zúčastněným českým firmám jedinečnou příležitost prezentovat své technologie v blízkosti vznikajícího polovodičového clusteru. Polovodičový průmysl na ostrově Kjúšú přitom zažívá dynamický rozvoj díky zahájení výroby tchajwanské světové jedničky TSMC a jejích joint-venture partnerů Sony, Denso a Toyota.
Indonésie se snaží řešit svízelnou dopravu nejen v největším městě Jakartě, ale i v oblastech s velkou turistickou návštěvností. To se týká ostrova Bali, který se potýká s enormním zájmem turistů a s následky husté dopravy, která omezuje obyvatele i návštěvníky. Indonésie se rozhodla investovat do zavedení autonomního rychlého tranzitního systému (ART). Systém ART je již zaváděn a provozován v novém hlavním městě Nusantara.
Česká společnost Příhoda s.r.o. se zúčastnila veletrhu Big5 v Lagosu.