Aston Martin se zavazuje k rychlé elektrifikaci modelové řady, aby dosáhl uhlíkové neutrality. Do konce desetiletí plánuje uvést na trh svůj první elektromobil a do roku 2035 přidat hybridní automobily.
Podle nového šéfa britské automobilové společnosti Aston Martin Adriana Hallmarka společnost rychle rozšíří svou hybridní řadu a do konce desetiletí uvede na trh první elektromobil.
Hallmark, bývalý šéf Bentley, převzal post generálního ředitele v září loňského roku a pracuje na nové strategii pro nadcházející desetiletí.
Hallmark sdělil, že cesta k elektrifikaci není tak jednoznačná jako dříve. Předchozí vedení určilo rok 2027 jako termín pro uvedení prvního elektromobilu na trh. Tento rok však Hallmark zpochybnil ještě před svým nástupem. Avšak trvá na tom, že první elektromobil Aston Martin se objeví v tomto desetiletí.
Britská automobilka přislíbila dosáhnout uhlíkové neutrality a plánuje zdvojnásobit úsilí v oblasti hybridních automobilů před přechodem na plně elektrický pohon.
Zda první elektromobil bude varianta stávajícího, či půjde o zcela nový model ještě není rozhodnuto. Pro společnost je důležité, aby byla flexibilní a měla více možností, které odpovídají legislativním požadavkům a také požadavkům zákazníků. Očekává se, že spalovací modely s nějakou formou elektrifikace budou tvořit většinu prodejů do roku 2030 a firma se stane plně elektrickou mezi lety 2035 a 2040.
Zdroj: AUTOCAR.co.uk
Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade v Londýně
ELEC Expo 2025 v Maroku představuje historicky největší příležitost pro české firmy k prezentaci a expanzi na africké trhy v elektrotechnice a obnovitelných zdrojích.
Tato iniciativa zapojením nových technologií dále posílí pozici Kanady ve světě jako jednoho z lídrů ve výrobě baterií.
Peru prochází rozsáhlou digitální transformací pod hlavičkou Národního programu pro telekomunikace (Pronatel), který spadá pod peruánské Ministerstvo dopravy a komunikací. Tento strategický program cílí na překonání digitální propasti a zajištění přístupu k vysokorychlostnímu internetu i v odlehlých oblastech země.
Švédská vláda oficiálně schválila zahájení výstavby nové železniční tratě North Bothnia Line (Norrbotniabanan) mezi městy Dåva a Skellefteå. Jedná se o strategicky významný infrastrukturní projekt, který má zlepšit dopravní propojení severního Švédska a zároveň podpořit přechod na udržitelnější formy dopravy.