Evropská komise přišla s návrhem odložit celní zatížení mezi EU a Spojeným královstvím o tři roky.
Celní přirážka ve výšce 10 % na obchod s elektrickými auty mezi EU a Spojeným královstvím Velké Británie a Severního Irska by se mohla odložit a místo roku 2024 začít platit až od roku 2027. Evropská komise přišla s tímto návrhem poté, co na ni apelovala britská vláda i výrobci vozidel na obou stranách Lamanšského průlivu.
Cla na elektroauta byla ve výši 10 % původně schválena v pobrexitových dohodách, zejména s cílem ochránit evropské automobilky od levných dovozů z Asie. Podmínkou bezcelní výměny mezi EU a Velkou Británií měl být minimálně 40% podíl lokální, tj. evropské, výroby na automobilu jako takovém a 30% místní podíl na bateriových sadách a komponentech. V momentální situaci ale nejsou britští ani evropští výrobci elektroaut schopni tomuto cíli dostát, a to zejména protože právě baterie dováží hlavně z Asie.
Komise navrhuje jednorázové prodloužení lhůty, aby výrobci měli čas vzpamatovat se z období slabšího vývoje, které způsobily pandemie Covid-19 i konflikt na Ukrajině.
Případná cla na elektroauta s dovezenými součástkami by měla platit od ledna 2027. Aby návrh vstoupil v platnost, musí ho schválit jednotliví zástupci členských zemích na následující schůzi.
Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Spojené království a Irsko.
Zdroj: BBC.co.uk
Služby kybernetické bezpečnosti v regionu vzrostly o 19 % od začátku roku 2024.
Technická univerzita v Delftu na plavbě demonstruje, že čistý vodík má potenciál pro námořní dopravu.
Zrušení všech nařízení upravující použití CD či disket v rámci byrokratických postupů trvalo téměř dva roky.
Letecká společnost EgyptAir zahajuje pravidelné lety mezi Prahou a Káhirou. Nová linka bude provozována od 9. července třikrát týdně.